نقش کلیدی حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطین

حزب‌الله لبنان از ابتدای تاسیس خود تا امروز در کنار رهایی خاک این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی، همواره به عنوان بازیگری قدرتمند نقش اول را در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین ایفا کرده است.
کد خبر: ۶۹۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 04October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از ابتدای تاسیس خود تا امروز که چندین دهه از آن می‌گذرد، نقش اول و موثری را در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین ایفا کرده و در این مسیر هزینه‌های بسیاری ازجمله شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل خود را پرداخت کرده است.

نقش اول حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطین

حزب‌الله لبنان گروهی سیاسی و نظامی شیعه در لبنان است که در سال ۱۹۸۲ میلادی با هدف مقابله با رژیم صهیونیستی در برابر تجاوزات به خاک لبنان و همچنین حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در منطقه تشکیل شد و پس از تاسیس خیلی زود فعالیت‌های ضدصهیونیستی خود را علیه عناصر و نیرو‌های نظامی اسرائیلی آغاز کرد. این گروه مقاومت اسلامی لبنانی خیلی سریع توان و قدرت نظامی خود را افزایش داد و هم‌اکنون به عنوان سدی محکم و مستحکم در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی قد علم کرده است.

البته باید گفت دامنه عملیات‌ها و فعالیت‌های حزب‌الله لبنان فقط به لبنان محدود نشده است و این گروه مقاومت اسلامی لبنانی در مواقع حساس و بحرانی به کمک سایر گروه‌های مقاومت در منطقه و همچنین مردم کشور‌های هم آمده است. ازجمله این کمک‌های حزب‌الله می‌توانیم به کمک به مردم و دولت سوریه در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش اشاره کنیم که با اعزام نیرو‌های خود به سوریه نقش مهمی در تضعیف و نابودی آن ایفا کردند.

اما بخش اصلی و بسیار مهم حمایت و پشتیبانی حزب‌الله لبنان از مردم و گروه‌های مقاومت در منطقه به دوران پس از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» بازمی‌گردد، جایی که رژیم صهیونیستی که از انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده این عملیات سرخورده و عصبانی شده بود جنگی نابرابر و خونین را علیه مردم غزه آغاز کرد که در نتیجه آن نزدیک به ۴۲ هزار نفر از مردم این باریکه به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۶ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

حال اینجا بود که حزب‌الله لبنان، این گروه مقاومت اسلامی لبنانی خیلی زود و از فردای آغاز جنگ غزه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه وارد میدان مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شد و با اعزام نیرو‌های ویژه نظامی خود به مرز با سرزمین‌های فلسطین اشغالی حملات و عملیات‌های مقاومتی منظم و حساب شده‌ای علیه عناصر و نظامیان صهیونیست به اجرا گذاشت.

موضوع اصلی اینجاست که حزب‌الله لبنان با رهبری شجاعانه و داهیانه فرمانده سابق خود، شهید «سید حسن نصرالله» خیلی سریع توانست مرز‌های شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی را ناآرام کرده و با هدف قرار دادن شهرک‌های مرزی صهیونیست‌نشین، موجب فرار ساکنان این شهرک‌ها و آواره شدن آنها شود. عاملی که موجب وارد آمدن فشارهای روانی و سیاسی فراوانی به تل‌آویو شده است.

البته سران و مقامات تل‌آویو و همچنین فرماندهان نظامی ارتش «اسرائیل» بار‌ها و بار‌ها در سخنان و اظهارات خود و به شیوه‌های مختلف خواستار توقف حملات و عملیات‌های حزب‌الله شدند ولی «سید حسن نصرالله» و سایر سران و مقامات این گروه مقاومت اسلامی لبنانی تنها راه توقف این اقدامات را پایان جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان به دست ماشین متجاوز و اشغالگر صهیونیستی عنوان کردند.

اما رژیم صهیونیستی بعد از اینکه مشاهده کرد با گذشت یک سال از آغاز جنگ غزه نمی‌تواند مانع از توقف حملات و عملیات‌های حزب‌الله لبنان شود، سیاست ترور هدفمند فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی لبنانی را درپیش گرفت و بعد از انجام چندین عملیات ترور و به شهادت رساندن ده‌ها فرمانده حزب‌الله، سرانجام «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.

ولی این اقدام هولناک و تروریستی رژیم صهیونیستی هم نتوانست مانع از تداوم عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی شود و مبارزان مقاومت بعد از شهادت این فرمانده بزرگ مقاومت نیز همچنان به عملیات‌ها و حملات خود به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و حتی در روز‌های اخیر شاهد بسط و گسترش این عملیات‌ها به نقاط مختلف سرزمین‌های فلسطین اشغالی هستیم.

در پایان باید گفت در حال حاضر حزب‌الله به عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین و در عین حال قدرتمندترین گروه مقاومت در منطقه همانند سدی بلند مرتبه در برابر رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی قرار گرفته و به خوبی و با شایستگی هرچه تمام از مردم و ملت‌های مظلوم و ظلم ستیز منطقه در برابر این رژیم نژادپرست و کودک‌کش حمایت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها