وزیر اقتصاد لبنان: حملات اسرائیل در حال ویران کردن کشور است

وزیر امور اقتصادی لبنان در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان هشدار داد حملات رژیم صهیونیستی در حال ویران کردن کشورش است.
کد خبر: ۶۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ - 03October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امین سلام»، وزیر امور اقتصادی لبنان امروز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان تصریح کرده حملات رژیم صهیونیستی در حال «ویران کردن کشور» است.

وزیر اقتصاد لبنان: حملات اسرائیل در حال ویران کردن کشور است

 وزیر اقتصاد لبنان حملات صبح پنجشنبه رژیم اسرائیل در مرکز بیروت که نخستین حمله در این بخش از شهر از سال ۲۰۰۶ به این سو محسوب می‌شود را محکوم کرده و توضیح داد چطور ارتش اسرائیل در حال حمله به مناطق غیرنظامی است.

او با اشاره به اینکه حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی کمتر از ۲ مایل با کاخ دولت فاصله داشته است اضافه کرد: «این حملات فراتر و گسترده‌تر از آن چیزی هستند که در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد.

وزیر اقتصاد لبنان درباره آواره شدن بیش از ۱ میلیون شهروند لبنان و سوریه هشدار داد و گفت که این موضوع، حتی در صورت وقوع آتش‌بس به «مسئله‌ای درازمدت» برای دولت مستقر در بیروت تبدیل خواهد شد.

او گفت: «بیمارستان‌های ما پر از آدم است، مدرسه‌ها پر از جمعیت است؛ مردم داخل خیابان‌ها می‌خوابند و جنگ همچنان تداوم دارد. چیزی که من می‌بینم این است که این جنگ هیچ هدفی ندارد. فقط دارد کشور را ویران می‌کند.» امروز پنجشنبه همچنین رئیس یک سازمان حقوق بشری بین‌المللی هشدار داد که پناهگاه‌های لبنان مملو از جمعیت شده‌اند و جا ندارند. «مایکل آدامز»، رئیس نهاد بشردوستانه «کر اینترنشنال» (CARE International) گفته که تقریباً نیمی از جمعیت حاضر در پناهگاه‌های اضطراری لبنان کودک هستند و جمعیتی فراتر از ظرفیت را در خودشان جای داده‌اند.

 وی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرد: «پناهگاه‌هایی که دولت لبنان مشخص کرده‌اند پر شده‌اند و جمعیتی فراتر از ظرفیتشان را در خود جای داده‌اند.»

آدامز که در بیروت، پایتخت لبنان حضور دارد تصریح کرد: «حدود ۴۷ درصد از کسانی که در این پناهگاه‌ها هستند کودکند.»

سی‌ان‌ان می‌گوید کارکنان نهاد‌های بشردوستانه برای پیدا کردن پناهگاه برای مردم و همچنین کمک به افرادی که در حملات هوایی رژیم اسرائیل زخمی شده‌اند با مشکل مواجه هستند.

 آدامز به تأمین غذا و تجهیزات پزشکی هم به عنوان یکی دیگر از مشکلات کنونی اشاره کرده است. رژیم صهیونیستی در روز‌های گذشته لبنان را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است.

امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان در بخش دیگری از مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «ما باید شهر‌های این مردم، روستا‌های آنها را بازسازی کنیم. لازم است برای آنها شرایط صلح‌آمیزی فراهم کنیم؛ بنابراین در وضعیت بسیار پیچیده‌ای برای محافظت از این افراد قرار داریم».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها