مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

شهادت مزد مجاهدت سید حسن نصرالله بود

سردار «کوشکی جهرمی»، با بیان اینکه شهادت والاترین نعمتی است که خدا به بندگان خاص خود هدیه می‌دهد گفت: شهید سید حسن نصرالله از هجده سالگی وارد عرصه نبرد مقابله با دشمن شد و پاداش نبرد و مجاهدت خالصانه وی شهادت در راه خدا بود.
کد خبر: ۶۹۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ - 04October 2024
شهادت مزد مجاهدت سید حسن نصرالله بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، در جمع پرسنل قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شیراز با بیان اینکه اوایل دفاع مقدس ما تجهیزات خاصی نداشتیم و حتی سلاح انفرادی هم به سختی برای فراهم می‌شد اظهار داشت: به لطف امام خمینی (ره) و شهدا امروز به نقطه‌ای رسیدیم که با وعده صادق ۲، قلب مسلمان و مستضعفان عالم را شاد می‌کنیم.
 
سردار کوشکی ادامه داد: اقتداری که در وعده صادق ۲ ملاحظه کردیم نتیجه تلاش و مجاهد شهید تهرانی مقدم است و اگر خدا به دست این مردان عزیز این قوت را برای ما ایجاد نکرده بود، امروز وضعیت خوبی نداشتیم.
 
وی افزود: درگیری بین حق و باطل، در تاریخ سابقه‌ای دیرینه دارد و آیات قرآن و روایات، انسان را در دو گروه حق و باطل تقسیم بندی کرده است و این تقابل تا زمان نابودی جبهه باطل به دست حضرت مهدی (عج) نیز ادامه خواهد داشت.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه بهترین دستاورد امام خمینی (ره) زدودن ترس مردم دنیا از مقابله با استکبار بود گفت: به برکت وجود امام خمینی (ره) مرگ که به عنوان ترسناک‌ترین پدیده عالم شناخته می‌شد به مطلوب شهدا تبدیل شد. ملتی که اهل شهادت است تسلیم ناپذیر است و برای دفاع از حقیقت سلاح خود را زمین نمی‌گذارد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس فارس بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیست که غول تکنولوژی دنیا است در عملیات وعده صادق ۲ در مقابل قدرت، عقلانیت و تکنولوژی ما زانو زد و این از جمله برکات امامان انقلاب است.
 
وی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس رزمندگان با جان می‌جنگیدند، اما در حال حاضر خدا به ما این عزت را داده است که دشمن را در فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهیم.
 
به گفته سردار کوشکی آمریکا به عنوان کشوری که قدرت اول نظامی دنیا است هنگامی که می‌بیند که سپاه در حال ارسال موشک است پیغام می‌فرستد که ما دخالتی نداریم و این قدرت ایران از عمل به آیه وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة حاصل شده است.
 
وی ادامه داد: گرچه عملیات وعده صادق ۲ به نحوی بود که دشمن را از احتمال توان خسارت به ایران پشیمان کرد؛ اما باید آماده باشیم تا در صورت نادانی دشمن و پاسخ به حمله، پاسخی کوبنده‌تر به وی بدهیم.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نماد‌های برجسته‌ای دارد گفت: اولین نماد برجسته فرهنگ ایثار شهادت ایمان و توکل به خدا و متوکلانه زندگی کردن است و شاهد آن آیه و من یتوکل علی الله فهو حسبه است. در دوران دفاع‌مقدس که در شرایطی که در تحریم کامل به سر می‌بردیم نیز، به لطف همین توکل پیروز میدان شدیم.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس فارس ادامه داد: دومین نماد فرهنگ ایثار و شهادت، اهل عمل و جهاد بودن شهدا است. شهدا سختی را به جان خود خریدند تا دیگران آسایش داشته باشند. سومین نماد فرهنگ ایثار و شهادت، حلال خوری و پاک نفسی شهدا است.
 
وی ادامه داد: چهارمین نماد فرهنگ ایثار و شهادت، یاری دادن شهدا به ولایت است. پنجمین نماد فرهنگ ایثار و شهادت اهل نماز بودن آنهاست و با اهمال در نماز کسی نمی‌تواند به شهادت دست پیدا کند. ششمین نماد فرهنگ ایثار و شهادت، ارتباط با اهل بیت است.
 
سردار کوشکی با بیان اینکه آمریکای استکبار که تمام کشور‌ها را جلوی ما بسیج کرده بود، امروز اولین کشوری است که عقب نشینی می‌کند گفت: به فضل الهی انقلاب و کشور همانطور که حضرت آقا فرمودند به قله نزدیک است و در حال حاضر نیز موفق به فتح قله نظامی شده‌ایم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار