فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد؛

اجرای ۱۶۶۹ طرح امنیت محله‌محور در استان گیلان

سردار «ملکی» با بیان اینکه هزار و ۶۶۹ طرح امنیت محله محور در استان اجرا شده است گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر مجرم جرایم مختلف در این طرح‌ها دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲ - 04October 2024

اجرای ۱۶۶۹ طرح امنیت محله‌محور در استان گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی استان گیلان امروز در سخنرانی مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن تبریک و تسلیت شهادت مجاهد کبیر و فی سبیل الله و پرچمدار مقاومت حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله (رضوان الله علیه) و تبریک هفته فراجا به همه مردم و همکاران خدوم و تلاشگر اظهار داشت: مجموعه انتظامی کشور از ابتدای سال تاکنون، ۴۱ شهید تقدیم نظام و امنیت مردم عزیز ایران کرده است.

سردار ملکی با تشریح عملکرد انتظامی استان در ۶ ماه گذشته بیان داشت: در  ۶ ماهه گذشته از سال یک میلیون و ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  برقرار شده است و ۳۳۰ هزار تماس با افزایش ۲ درصدی در سال‌جاری منجر به انجام عملیات شد.

وی در ادامه با تشریح عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: در نیمه نخست امسال بیش از ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی دستگیری‌های حوزه مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: در این مدت، ۱۰ هزار و ۷۴۳ نفر معتاد، ۴ هزار و ۹۴ خرده فروش و توزیع‌کننده و ۵۳۹ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۱۳ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده است.

وی با تشریح اقدامات پلیس درحوزه سرقت افزود: وقوع سرقت در استان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است؛ در کشف سرقت نسبت به سال گذشته با ۵ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم و سرقت‌های مهم با ۱۷ درصد کاهش و سرقت‌های خرد ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار ملکی با  اعلام اینکه با افزایش ورود خودرو به استان، مجموع تصادفات ۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است بیان داشت: متوفیان تصادفات نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش داشته که در این حوزه گیلان رتبه سوم کشور از نظر کاهش متوفیان را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه با اشاره به طرح مردمی و اجتماعی امنیت محله‌محور و اجرای ۸۴۴ برنامه و همایش آموزشی با حضور ۲۵۰ هزار نفر برای ارتقاء دانش انتظامی مردم در محلات اظهار داشت: بیش از ۲۸ هزار نفر از معتمدین محلات شهری و روستایی برای اجرای طرح امنیت محله محور ساماندهی و بکار گیری شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هزار و ۶۶۹ طرح امنیت محله محور در استان اجرا شده است گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر مجرم جرایم مختلف در این طرح‌ها دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

سردار ملکی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر فضای مجازی و امنیت کسب و کار مردم در این فضا از اولویت‌های روزانه پلیس هوشمند است افزود: در ۶ ماه اول سال، جرایم رایانه‌ای ۱۶ درصد کاهش و خوشبختانه ۹۰ درصد جرایم به وقوع پیوسته کشف و اموال مردم بازگردانده شده است.

وی با اشاره به شناسایی، جمع‌آوری و طرد اتباع خارجی غیرمجاز بیان داشت: گیلان استانی است که سکونت و تردد اتباع غیرمجاز در آن ممنوع و غیرقانونی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه پلیس کارفرمایانی که از اتباع خارجی و غیرمجاز به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند را به مراجع  قانون معرفی خواهد کرد اذعان داشت: با تشکیل قرارگاه هجرت؛ از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند و این طرح از برنامه‌های جدی پلیس در ادامه سال خواهد بود.

سردار ملکی با بیان اینکه در سالجاری در استان،  ۲۱۳ فقره پرونده جعل کشف و ۷۶ نفر جاعل در حوزه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و زمین‌خواری دستگیر  شده‌اند اظهار داشت: ۵۶۸ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۱۱۵ کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان یکی از تکالیف قانونی پلیس را برخورد با قانون شکنان حوزه عفاف و حجاب اعلام کرد و اذعان داشت:   اجرای طرح نور از تردد و تور‌های مختلط جلوگیری و با مکشفین حجاب در انزار عمومی برخورد و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار