آمادگی نهاجا برای همکاری در زمینه تولید آثار فاخر از عملیات‌های دفاع مقدس

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش گفت: در زمینه تولید آثار و محتوا‌های فاخر از زندگی پیشکسوتان و عملیات‌های دفاع مقدس در عرصه هوایی، آماده همکاری با تیم‌های تولید و پژوهشگران این عرصه هستیم.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ - 05October 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «علیرضا رودباری» رئیس مرکز مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش، در نشست با تعدادی از مستندسازان حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: اگر زندگی هر یک از پیشکسوتان دفاع مقدس به‌ویژه خلبانان نیروی هوایی را بررسی کنیم، می‌توان آن‌ها را به‌عنوان اسطوره‌های واقعی کشورمان در قالب آثار سینمایی، سریال و مستند‌های فاخر، به جامعه و به‌ویژه نسل جوان معرفی کرد.

آمادگی همکاری برای تولید آثار فاخر از عملیات‌های دفاع مقدس در عرصه هوایی را داریم/ پیشکسوتان دفاع مقدس اسطوره‌های واقعی کشورمان هستند 

امیر سرتیپ دوم رودباری افزود: در گذشته تولیدات رسانه‌ای خوبی راجع به برخی شخصیت‌ها و عملیات‌های نیروی هوایی از جمله حمله به اچ ۳، و زندگی شهیدان «دوران»، «بابایی» و «ستاری» تولید شده که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است و به دلیل جذابیت و گستردگی موضوعاتی که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده، می‌توان تولیدات فاخر زیادی را نیز در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اقدامات بی‍‌نظیر و ارزشمند خلبان مرحوم «محمود اسکندری» گفت: زنده‌یاد اسکندری یکی از اسطوره‌های ماندگاری است که در دوران دفاع مقدس با عملیات‌های متحورانه خود از جمله حمله به پالایشگاه‌های الدوره عراق در کنار شهید دوران، عملیات بیت‌المقدس و... ضربات زیادی را به ارتش رژیم بعثی وارد کرد و به واسطه عملیات شجاعانه خود در انهدام پل شناور روی اروند که توسط دشمن در عملیات بیت‌المقدس نصب شده بود، موجب اسارت بیش از ۱۹ هزار اسیر از دشمن شد.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی نهاجا خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های این مرکز، جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با موضوع دفاع مقدس است که در زمینه تولید محتوا‌های فاخر از زندگی پیشکسوتان و عملیات‌های دفاع مقدس در عرصه هوایی، آمادگی هرگونه همکاری با تیم‌های تولید و پژوهشگران این عرصه را داریم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار