دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران خبر داد؛

ارسال بیش از ۷۸۰ اثر به پنجمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مازندران

«احمدی» گفت: بیش از ۷۸۰ اثر نوشتاری و چندرسانه‌ای به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابوذر مازندران فرستاده شد که در مقایسه با آمار سایر جشنواره‌های رسانه‌ای این استان حدود دو برابر بیشتر است.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 05October 2024

ارسال بیش از ۷۸۰  اثر به پنجمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «حسین احمدی» دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران در آئین گرامی‌داشت شهدای رسانه استان مازندران و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و همچنین نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید که صبح امروز در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل مشکلات اعتباری این جشنواره با تاخیر شش ماهه در برگزاری مراسم اختتامیه مواجه شدیم که با همراهی شهرداری و شورای شهر محمودآباد این رویداد برگزار شده است.

وی افزود: بیش از ۷۸۰ اثر نوشتاری و چندرسانه‌ای به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابوذر مازندران فرستاده شد که در مقایسه با آمار سایر جشنواره‌های رسانه‌ای این استان حدود دو برابر بیشتر است و افزایش استقبال اصحاب رسانه استان از این رویداد طی سال‌های اخیر را نشان می‌دهد.

احمدی با بیان این‌که همه آثار دریافت شده پیش از داوری مورد بررسی قرار گرفتند و پالایش شدند، تصریح کرد: فرآیند پالایش آثار حدود ۴۵ روز طول کشید تا آثار پس از صحت‌سنجی و به صورت دسته‌بندی شده در قالب‌های مرتبط در اختیار داوران قرار بگیرد.

این فعال رسانه‌ای استان خاطرنشان کرد: برخی آثار با محور‌های جشنواره همخوانی نداشت و تعدادی از آثار نیز به دلیل این‌که سقف مجاز تعداد آثار فرستاده شده از سوی یک نفر رعایت نشده بود حذف شدند. در نهایت پس از پالایش آثار ۶۱۰ اثر در اختیار داوران جشنواره قرار گرفت.

احمدی گفت: از این ۶۱۰ اثر ۱۱۷ اثر در بخش گزارش، ۹۰ اثر در بخش تیتر، ۷۱ اثر در بخش یادداشت و سرمقاله، ۱۰۴ اثر در بخش عکس، ۶۹ اثر در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی، ۲۴ اثر در بخش مستند، ۲۱ اثر در بخش‌های پادکست و اینفوگرافی و ۶۶ اثر هم در بخش ویژه جشنواره که درباره فلسطین بود به دبیرخانه فرستاده شدند.

به گفته وی از ۶۶ اثری که در بخش ویژه جشنواره با موضوع فلسطین به دبیرخانه فرستاده شد ۲۸ اثر نوشتاری و ۳۸ اثر چندرسانه‌ای بود که از این بین سه اثر با نظر هیئت داوران حائز رتبه‌های برتر شدند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران افزود: هیئت داوران در بخش‌های اینفوگرافی و پادکست هیچ اثری را شایسته کسب عنوان تشخیص نداد و در مجموع ۳۷ اثر از فعالان رسانه‌ای شهرستان‌های مختلف در ۹ بخش شایسته تقدیر و حائز رتبه شدند.

احمدی از انتشار کتاب جشنواره برای سومین سال پیاپی خبر داد و گفت: امسال نیز آثار برتر جشنواره ابوذر مازندران در قالب یک کتاب با صفحه‌آرایی سید روح‌الله شجاعی کیاسری فعال رسانه‌ای استان گردآوری شده که در ۲۰۰ نسخه زیر چاپ رفت و امروز بین برگزیدگان و حاضران در سالن توزیع می‌شود.

وی افزود: در این کتاب علاوه بر آثار برتر، مشخصات هیئت داوران، پیام‌های مدیران جشنواره و بیانیه هیئت داوران نیز ثبت شده است که به عنوان سندی برای اهالی رسانه استان باقی می‌ماند.

احمدی از کسب سه رتبه برتر ملی از سوی برگزیدگان جشنواره استانی ابوذر در بخش ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۲۰ رتبه برتر جشنواره ملی ابوذر سه رتبه به همکاران رسانه‌ای ما در مازندران تعلق گرفت. بهناز مقدس رتبه اول مصاحبه، احسان فقیهیان رتبه دوم کلیپ و راضیه عباسی رتبه دوم تیتر جشنواره ملی ابوذر را کسب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها