استاندار خراسان جنوبی:

موضوع مکانیزه کردن معادن به عنوان یک مطالبه بخش خصوصی پیگیری می‌شود

قناعت گفت: دستگاه‌های اجرایی استان گلستان، موضوع مکانیزه کردن معادن به عنوان یک مطالبه به حق بخش خصوصی را پیگیری می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 05October 2024

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در گفتگو با برنامه پویش رادیو فرهنگ به تشریح حادثه معدن زال سنگ طبس پرداخت اظهار‌داشت: این حادثه که شامگاه شنبه ۳۱ شهریور رخ داد، با استقرار تیم‌های امدادی و عملیاتی به سرعت مدیریت شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص محل وقوع حادثه گفت: در ۸۵ کیلومتری طبس که به واسطه ذخایر غنی زغال سنگ، ۱۷ شرکت بیش از دو سه دهه است که مشغول فعالیت می‌باشند و ۷۶ درصد زغال کشور را تأمین می‌کنند.

قناعت گفت: حادثه شامگاه ۳۱ شهریور در یکی از این معادن رخ داده است.

استاندار با اشاره به حرف‌های ضد و نقیضی که درخصوص حادثه معدن معدنجو زده می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و با هماهنگی دولت، مجلس و قوه قضائیه، یک تیم کارشناسی متشکل از متخصصان و اهل فن در محل حادثه مستقر شده و در حال بررسی شرایط می‌باشند.

وی تأکید کرد: با به سرانجام رسیدن کار‌های تحقیقاتی و بررسی‌های میدانی، نتیجه قطعی و علت حادثه اعلام می‌شود.

قناعت با اشاره به اینکه موضوع نظارت بر معادن به عهده دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت است، گفت: در بحث حفظ ایمنی معادن مسئولیت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

قناعت گفت: نتیجه کار تیم کارشناسی، قصور و کوتاهی هر بخش را تعیین خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه از ۱۷ معدنی که در این محدوده مشغول به کارند، تنها یک معدن به صورت مکانیزه فعالیت دارد، گفت: ۱۶ معدن دیگر به صورت سنتی و به شکل قدیمی در حال استخراج می‌باشند.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی برای مکانیزه کردن معادن نیاز به حمایت دارد، بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات معادن زغال استان، پرداخت مطالبات آن‌ها توسط شرکت‌های بزرگ کشور از جمله فولاد است تا بتوانند از این طریق نسبت به پرداخت بموقع حقوق کارگران خود و تأمین تجهیزات اقدام نمایند.

قناعت تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان، موضوع مکانیزه کردن معادن به عنوان یک مطالبه به حق بخش خصوصی را پیگیری می‌کنند.

استاندار با ذکر این نکته که حتی فوت یک نفر در هر حادثه‌ای هم برای ما مهم و زیاد است، گفت: این حادثه ۵۲ نفر جانباخته داشت که ۱۶ نفر آنها اهل خراسان جنوبی بودند و ما حسب وظیفه به دیدار خانواده‌های آن‌ها رفتیم و ضمن دلجویی، درخواست‌های آن‌ها را پیگیری نمودیم.

وی با بیان اینکه از ۱۶ مصدوم این حادثه، سه نفر فوت کردند، بیان کرد: از این سه نفر، یک نفر اهل خراسان جنوبی و دو نفر اهل خراسان رضوی بودند.

قناعت گفت: اعضای بدن دو نفر از مصدومان (میثم معینی اهل بردسکن و ناصر آخوندی اهل فردوس) هم با رضایت خانواده‌هاشان به بیماران نیازمند پیوند شد و عملاً این دو عزیز به چند نفر از هموطنانمان جان دوباره بخشیدند.

این مسئول متذکر شد: چهار نفر از مصدومان این حادثه همچنان در بیمارستان‌های یزد، بیرجند و مشهد بستری و تحت درمان هستند.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها