مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

ثبت ۲۵۵ برنامه دفاع مقدس محمودآباد در سامانه جامع دفاع مقدس کشور

سرهنگ «سلامی» از ثبت ۲۵۵ برنامه دفاع مقدس محمودآباد در سامانه جامع دفاع مقدس کشور خبر داد و گفت: این شهرستان در این بخش، در رتبه هفتم قرار دارد.
کد خبر: ۶۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ - 05October 2024

ثبت ۲۵۵ برنامه دفاع مقدس محمودآباد در سامانه جامع دفاع مقدس کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «روح الله علیزاده» فرماندار محمودآباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهرستان در یوم الله‌ها خوب درخشید، اظهار داشت: مردم این دیار با بیش از ۴۱۳ شهید، ۸۶ آزاده و هزاران رزمنده در دفاع مقدس درخشید و آوازه آن با حماسه‌های گردان مالک اشتر لشکر ویژه ۲۵ کربلا ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قله ایثار و فداکاری است، افزود: همه ارزش‌های ما در دوران دفاع مقدس است و مابقی آن در دامنه قله می‌درخشد.

سرهنگ سلامی ادامه داد: برای گسترش فضای معنوی و اخلاقی باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اتکا کنیم.

این مسئول خواستار برگزاری جلسات دفاع مقدس به صورت مداوم شد و اضافه کرد: دستگاه‌ها باید نسبت به دفاع مقدس تکلیف داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر ثبت برنامه‌های دفاع مقدس شهرستان در سامانه جامع دفاع مقدس کشور تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۰ دستگاه شهرستان در ثبت ۲۵۵ برنامه اقدام کردند. همچنین ۵۰ کاربر فعال هستند و این شهرستان در رتبه هفتم استان قرار دارد.

این مسئول در ادامه نسبت به برگزاری محافل خاطره گویی و روایتگری دفاع مقدس در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان محمودآباد باید جمع آوری و در قالب کتاب تدوین و چاپ برسد.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش شود تا مداخل مربوط به دفاع مقدس محمودآباد در دانشنامه استانی دفاع مقدس محقق شود.

وی گفت: همچنین نسبت به درس دو واحدی آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها اهتمام ویژه صورت گیرد.

این مسئول همچنین تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان را یکی از اولویت‌های شهرستان برشمرد و بیان کرد: تکریم و تجلیل از مقام رزمندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این برنامه سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اهدای لوح سپاس از «روح الله علیزاده» فرماندار شهرستان محمودآباد، «محسن یوسفی» و «بهناز مقدس» خبرنگاران حوزه دفاع مقدس این شهرستان تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار