مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

موزه دفاع مقدس مازندران نماد ایستادگی و مقاومت است

سرهنگ «سلامی» گفت: موزه دفاع مقدس استان مازندران نماد ایستادگی و مقاومت مردم مازندران است
کد خبر: ۶۹۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸ - 06October 2024

دفاع مقدس چشمه جوشان ارزش‌های انقلابی ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «علی گرمه‌ای» مدیرکل بازرسی استان با بیان اینکه دفاع مقدس قله ایستادگی و مقاومت و چشمه جوشان ارزش‌های انقلابی ملت ایران بوده و است، اظهار داشت: آن روز دفاع مقدس روحیه ایستادگی و مقاومت و استقامت ملت ایران را بالا برد و امروز هم زنده نگه داشتن ارزش‌های آن دوران می‌تواند روحیه ایستادگی و مقاومت را در ملت ایران و جامعه زنده نگه دارد.

وی زنده نگه داشتن، تقویت و انتقال این روحیه به نسل‌های آینده را یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی برشمرد و گفت: برنامه محور کردن فعالیت‌های دفاع مقدس در دستگاه‌ها و ادارات یکی از اقداماتی بوده که انجام دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: کارکنان بازرسی که در مسیر سالم سازی دستگاه‌های نظام اسلامی و جامعه اسلامی تلاش می‌کنند مجاهد هستند و اجرای فعالیت‌های معنوی و فرهنگی موجب تقویت ارزش کار برای خدا و خدمت به مردم و افزایش روحیه مجاهدت شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دفاع مقدس و مقاومت در این دستگاه، عنوان کرد: کارکنان مومن و دلسوز این مجموعه به ارزش‌های شهدا و ایثارگران مزین شوند.

وی با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران اذعان داشت: این موزه بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور است که در ۶۰ هکتار طراحی شده و تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه موزه دفاع مقدس مازندران نماد ایستادگی و مقاومت مردم مازندران است، به بازدید سالی ۴۰ هزار دانش آموز و چند هزار دانشجو و سربازان نیروی مسلح اشاره و عنوان کرد: این مکان با ارزش‌ها و دفاع مقدس ما ارتباط دارد و باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، کمک‌های دولتی، ظرفیت‌های استانی، مشارکت دستگاه‌های استانی و کمک خیرین را در ساخت و تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران موثر دانست.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره مجازی آموزش دو واحد درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت، مستندسازی خاطرات رزمندگان این سازمان، ثبت برنامه‌های سازمان بازرسی در سامانه جامع دفاع مقدس کشور مورد توجه قرار گیرد.

«علی گرمه‌ای» مدیرکل بازرسی استان مازندران نیز با بیان اینکه مباحث مربوط به شهدا آرامش بخش است، گفت: در سازمان، برنامه‌هایی با محوریت شهدا در ایام مختلف سال برنامه ریزی می‌شود.

وی مراسم زیارت عاشورا را یکی از برنامه‌های ثابت سازمان عنوان کرد که پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود و بیان کرد: محافل روایتگری و خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس یکی از برنامه‌هایی است که برنامه ریزی شده و برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار