نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

فرهنگ انتظار و مهدویت عامل احیاء ارزش‌های انسانی است

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه فرهنگ انتظار مقدمه ظهور است؛ گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت عامل احیای ارزش‌های انسانی در جامعه است.
کد خبر: ۶۹۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ - 06October 2024

فرهنگ انتظار و مهدویت عامل احیاء ارزش‌های انسانی استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در نشست شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گیلان با تاکید بر اینکه باید راهکار‌هایی برای رونق مساجد و بهره‌مندی از تجارب ادارات موفق در امر برپایی نماز جماعت ارائه شود؛ اظهار داشت: رونق مساجد موجب برکت جامعه و زدودن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهدویت از اصیل‌ترین عقاید اسلامی و مهمترین معارف مکتب اهل بیت (ع) است ادامه داد: در آیات کریمه قرآن کریم و روایات اسلامی، بشارت ظهور امام مهدی (عج) از نسل پاک و مطهر رسول‌الله (ص) و بشارت حکومت‌عدالت‌گستر او به تواتر روایت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: انتظار یعنی منتظر کسی بودن و این مفهوم به‌عنوان یکی از آداب فرهنگ دینی شیعی، نقش کلیدی و تربیتی دارد، زیرا ما منتظر  ولی خدا هستیم تا بیاید و عدالت، صداقت، پاکی و حیات طیبه انسانی را احیا کند؛ در واقع انسان‌هایی که با ذات پاک آفریده شده‌اند و فطرتاً حق‌جو، عدالت‌طلب و صداقت‌طلب هستند، احیای همین ویژگی‌ها را در جهان انتظار می‌کشند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ انتظار، بسترساز مقدمات ظهور است؛ افزود: انتظار باید درست باشد و در آن امید به حقیقت رسیدن جاری باشد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این مدل انتظار که اگر کسی بگوید باید نشست تا دنیا را ظلم بگیرد، انتظاری نادرست است؛ اظهار داشت: در این صورت این امر موجب بی توجهی به بسیاری از احکام و آموزه‌های دینی مانند جهاد، امر به معروف، نهی از منکر، مبارزه با ظلم و فساد در جامعه خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه افرادی که انتظار را اینگونه معنی می‌کنند؛ عناصری سست هستند که معارف اسلام را نفهمیدند؛ افزود: این افراد به طور کلی معنی انتظار را نفهمیده‌اند.

امام جمعه رشت به عواقب و آثار منفی چنین اعتقاداتی در جامعه اشاره کرد و گفت: انتظار فرج به این معنا که بنشینیم تا ظلم دنیا را فرا بگیرد کاملا مخالف نصوص صریح آیات قرآن و روایات است بلکه در روایات آمده است که خداوند منتظران واقعی را با امام زمان (عج) محشور می‌کند و به آنها امکان مبارزه در کنار مهدی موعود (عج) را تا زمان شهادتش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، دشمن بسیاری از سران کشور‌های اسلامی را در اختیار خود گرفته به طوری که امیل (نوکر) تمام عیار آنها شده‌اند؛ تصریح کرد: انتظار واقعی یعنی هر روز منتظر امام زمان (عج) خود باشیم؛ انتظار کشیدن برای فرج و در عین حال مبارزه با ظلم دو مقوله جدای ناپذیر از یکدیگر در فرهنگ انتظار و مهدویت است.

به گفته آیت‌الله فلاحتی، شیطان می‌خواهد بغض کینه و دشمنی را در دل انسان‌ها بکارد به طوری که هر دوی اینها برای انسان و جامعه انسانی مضر است.

وی با بیان اینکه دشمنی و کینه از انقلاب اسلامی یکی از دلایلی است که موجب شده سران عربی از فلسطین حمایت نکنند ادامه داد: دشمنان و معاندان از انقلاب اسلامی کینه به دل دارند و کینه آنها مانند کینه و دشمنیی است که در صدر اسلام از حضرت علیه السلام داشتند.

امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه شیطان می‌خواهد انسان را از توجه به خداوند باز دارد ادامه داد: انسان اگر در هر مجلسی برود که در آن یاد خدا نباشد حضورش در آن مجلس بی ارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به آثار و برکات خواندن نماز اول وقت نیز گفت: انسان باید نماز را اول وقت بخواند؛ زیرا شیطان می‌خواهد که او را از سر به سجده گذاشتن باز بدارد.

به گفته آیت‌الله فلاحتی، اولین و بزرگترین دغدغه انسان باید درست خواندن و سر وقت خواندن نماز در زندگی‌اش باشد و کسی که یاد خدا را دارد؛ بسیار غنی است.

امام جمعه رشت به حالات روحانی، نماز و تکبیر اولیا، انبیا و بزرگان دین اشاره کرد و ادامه داد: در روایات آمده است که وقتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله در محراب به نماز می‌ایستادند؛ بندبند استخوان‌هایشان می‌لرزید و ایشان همان بانویی است که ما خود را مرید او می‌دانیم.

وی در خاتمه یادآور شد؛ پس سعی کنیم نمازمان اینگونه باشد، زیرا شیطان می‌خواهد همین نماز را هم از ما بگیرد و اگر ما نماز بخوانیم بی‌شک فرزندانمان هم نمازخوان می‌شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار