از محل درآمدهای موقوفات؛

۲۸۰ بسته کیف و لوازم التحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار استان زنجان اهدا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از محل درآمدهای موقوفات ۲۸۰ بسته کیف و لوازم التحریر خریداری و به دانش آموزان کم برخوردار استان زنجان اهدا شد.
کد خبر: ۶۹۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ - 06October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مختار کرمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل درآمدهای موقوفات ۲۸۰ بسته کیف و لوازم التحریر خریداری و به دانش آموزان کم برخوردار استان زنجان اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: با اجرای طرح مهر تحصیلی اوقاف ۲۸۰ پک کامل کیف و لوازم التحریر به ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون ریال مابین دانش آموزان نیازمند استان زنجان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت و حفظ وقف ، ارتقا و توسعه وقف با هدف نهایی اجرای شایسته و امینانه نیات وقف سه وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که به صورت مستمر پیگیری و اجرا می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای بنیاد گذاری نهاد وقف از صدر اسلام تاکنون، واقفان ارجمند نزديك ۲ هزار و ۹۰۰  وقف در محدوده استان زنجان ایجاد کرده‌اند که حدود ۱۵۰۰ مورد از آنها موقوفات با نیات تاسیس اماکن دینی و مذهبی مثل مسجد، حسینیه و موارد مشابه و ۱۱۰۰ مورد موقوفه مثل اراضی کشاورزی و باغ، زمین، خانه و مغازه با نیات دینی و مذهبی و نیکوکاری و احسان مثل اقامه عزای سیدالشهداء (ع) کمک به نیازمندان، تامین هزینه‌های مساجد و حوزه‌های علمیه و تحصیل طلاب و دانش‌آموزان و دانشجویان و کمک به دارو و درمان نیازمندان است.

حجت‌الاسلام کرمی در پایان گفت: با توجه به تغییر رویکرد اوقاف از اجاره داری صرف به مدیریت مستقیم وقف و اجرای طرح های تحولی سرمایه‌گذاری‌، درآمد موقوفات نسبت به چندسال قبل بسیار بهتر شده و به طبع آن اجرای نیات وقف چه به لحاظ کمیت و کیفیت رشد چند برابری در سطح کشور و استان داشته است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار