استاندار همدان:

هنر، ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی است

«ملانوری‌شمسی» گفت: هنر، ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی است و برندهای بزرگ جهان نیز از هنر و متخصصین هنری برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند.
کد خبر: ۶۹۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ - 07October 2024

هنر، ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حمید ملانوری‌شمسی» استاندار همدان در نشست با مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت: همان‌طور که برای احداث یک ساختمان به مهندس و متخصص نیاز داریم، در امور فرهنگی نیز باید از متخصصین بهره ببریم چرا که فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه بارها تأکید کرده‌اند که تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های اقتصاد، عمران و حتی امور سیاسی در برنامه‌های خود حتماً پیوست فرهنگی داشته باشند، افزود: هر کاری که با فرهنگ اصیل کشور و ارزش‌های اسلامی آمیخته باشد، قطعاً تأثیر بیشتری خواهد داشت و همراهی مردم نیز در اینصورت بیشتر خواهد بود.

استاندار همدان تصریح کرد: اگر مردم به فرهنگ توجه داشته باشند و درست آموزش ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند، در مواجهه با بحران‌ها می‌توانیم کمترین آسیب را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، نمی‌تواند به‌درستی در جامعه تأثیر بگذارد، گفت: هنر، ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی است و برندهای بزرگ جهان نیز از هنر و متخصصین هنری برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند.

ملانوری‌شمسی تصریح کرد: استان همدان با تاریخ و تمدن غنی خود، همیشه نقشی پررنگ در فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته و هنرمندان، علما و فرهیختگان این استان منابع بزرگی از فرهنگ هستند که باید از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه نشاط و شادابی اجتماعی امری حیاتی است که باید در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ عمومی و تقویت اصالت‌های فرهنگی، باعث تقویت روحیه مردم و افزایش اعتماد به نفس اجتماعی می‌شود.

استاندار همدان در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه مسجد به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی، باید در مسیر قانون کارکرد بیشتری پیدا کند و حضور مردم در آن پررنگ‌تر شود، متذکر شد: با فعالیت‌های مناسب فرهنگی، می‌توانیم نقش مسجد را در رونق نشاط اجتماعی بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار