کارگر: دو اولویت آماری سازمان ثبت احوال کشور استاندارد سازی و دیداری سازی داده‌ها است

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه انتشار آمار‌های انسانی علاوه بر اینکه جزء تکالیف قانونی سازمان بوده، از ضرورت‌های برنامه ریزی جمعیتی است، گفت: نظم بخشی به آمار، استاندارد سازی داده‌ها مطابق با معیار‌های بین المللی نظیر GSIM و دیداری سازی داده‌ها از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های سازمان بوده است.
کد خبر: ۶۹۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 07October 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «هاشم کارگر» رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: با بهره‌گیری از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان برای اولین بار در سال گذشته، ضمن ایجاد مرکز رصد جمعیت کشور، مولفه‌ها و شاخص‌های مهم تحولات جمعیتی بویژه رویدادهای ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و مهاجرت در بازه‌های زمانی و مناطق جغرافیایی مختلف مورد رصد، پایش و تحلیل قرار می گیرد.  

کارگر: دو اولویت آماری سازمان ثبت احوال کشور استاندارد سازی و دیداری سازی داده‌ها است

کارگر تصریح کرد: در همین راستا درگاه آمارهای انسانی به نشانی  amar.sabteahval.ir  ایجاد شده و خروجی‌های آماری مرکز رصد، در قالب‌های نوین در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. 

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه این درگاه، همواره در معرض استفاده علاقمندان آمارهای انسانی بوده اظهار داشت: طی جلسات فصلی به میزبانی مرکز رصد جمعیت کشور، انواع داده ها و گزارش های آماری مورد بررسی و پایش متخصصین و نخبگان حوزه علوم اجتماعی و جمعیتی قرار می‌گیرد که گزارش آن در رسانه‌ها منعکس گردیده است .

وی گفت: بروزرسانی آمار و داده‌های جمعیتی در بازه‌های زمانی تعریف شده یکی از اصول و توصیه‌های بین‌المللی در حوزه نظام ثبت احوال و آمارحیاتی است که درکلیه کشورهای دارای نظام ثبت احوال و آمار حیاتی منسجم و کامل اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار