رئیس پلیس فتا: کشف ۸۹ درصد جرائم در فضای مجازی/ مردم مراقب لینک‌های آلوده باشند

سردار مجید گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۲ هزار چت و بیش از ۵۶۵ هزار تماس با مرکز امداد و فوریت‌های سایبری و سامانه گفت‌وگوی برخط از سوی شهروندان برقرار شده است.
کد خبر: ۶۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 09October 2024

سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، با بیان اینکه کشفیات پلیس فتا در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: ۸۹ درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

سردار مجید: کشف  ۸۹ درصد جرائم در فضای مجازی/ مردم مراقب لینک‌های آلوده باشند

سردار مجید با تاکید بر اینکه حدود ۷۰ درصد پرونده‌ها مربوط به حوزه مالی و اقتصادی و عمدتا کلاهبرداری‌های رایانه‌ای گفت: برداشت غیرمجاز سهم ۴۰ درصدی در پرونده‌های پلیس فتا دارد.

رئیس پلیس فتا فراجا گسترش فعالیت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری و سامانه گفت‌وگوی برخط را از جمله برنامه‌های شاخص این پلیس دانست و افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۲ هزار چت و بیش از ۵۶۵ هزار تماس با این مرکز از سوی شهروندان برقرار شده است.

وی با اعلام این که بیشترین گزارشات دریافتی به ترتیب در حوزه‌های کلاهبرداری از طریق ارسال لینک‌های آلوده، کلاهبرداری و اخذ بیعانه بواسطه سایت‌های آگهی محور وکلاهبرداری تلفنی و پیامکی با موضوع فروش غیرواقعی کالا و خدمات است، خاطرنشان کرد: البته بار‌ها تاکید شده که قبل از اطمینان از اصالت فروشنده و کالا، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نکرده، از درگاه‌های پرداخت معتبر استفاده نموده و نهایتا در صورت مواجهه با هرگونه کلاهبرداری سایبری، تردید نکرده و فوراً به پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها