رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه هستند

«اوحدی» گفت: باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد، زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه ما هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.
کد خبر: ۶۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ - 08October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست «هم‌اندیشی دبیران و روسای کار گروه‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر» که به صورت وبیناری امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید محور مقاومت شهید «سیدحسن نصرالله» اظهار داشت: نگاه ما درخصوص برگزاری این نشست این است که موضوع تشکل‌های شاهد و ایثارگر بسیار حساس برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه ایثارگری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه هستند

اوحدی با اشاره به آماری از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در کشور، خاطرنشان‌کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر تفاوت جدی و ماهوی با تشکل‌های دیگر دارند. باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد، زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمتی بزرگ برای جامعه ما هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خاطراتی از دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، گفت: مرحوم ابوترابی سخت‌ترین شرایط را در دوران اسارت داشتند و مورد شکنجه قرار می‌گرفتند. با این شرایط از اسرا عذرخواهی می‌کردند که اگر شکنجه ایشان باعث ناراحتی سایر اسرا شده است.

وی با اشاره به فرمایشات آیت‌الله مظاهری در دیدار با سید آزادگان مرحوم ابوترابی، تصریح کرد: انسان‌ها دو وجه دارند که یکی «اثباتی» و دیگری «ثبوتی» است، اثباتی مثل کسب علم و دانش توسط یک طلبه یا یک فرد دانشگاهی است. وجه ثبوتی انسان‌ها وجه معنوی انسان‌ها است که به آنها عنایت شده است. خداوند به شما تشکل‌های شاهد و ایثارگر عنایتی فرموده است که دارای وجه ثبوتی هستید. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیش از ۱۲۰ تشکل شاهد و ایثارگر ثبت شده در کشور، بیش از ۵۰۰ هیئت اندیشه‌ورز و بیش از ۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور، گفت: باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد، زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه ما هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

اوحدی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «حسن طهرانی‌مقدم» و دستاورد‌های بزرگ ایشان در صنعت موشکی کشور، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در نماز جمعه فرمودند که حزب‌الله پیروز است و حتما همین طور خواهد شد. این برکات که شاهد آن هستیم به دلیل رشادت ایثارگران در سال‌های دفاع مقدس و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها