مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده تاکید کرد؛

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بانوان در دانشگاه‌ها

«قاسمی» بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بانوان در دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب برای رشد علمی و فرهنگی بانوان در دانشگاه‌ها می‌تواند به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی که دختران دانشجو با آن مواجه‌اند، کمک کند.
کد خبر: ۶۹۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ - 08October 2024

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بانوان در دانشگاه‌هابه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عاصمه قاسمی» مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب خصوصا سید مقاومت با اشاره به نقش زنان و خانواده در این تغییرات، اظهار داشت:  ۳۰ درصد از اساتید و کارکنان و نزدیک به ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را زنان تشکیل می‌دهند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بانوان در دانشگاه تاکید کرد و افزود: ایجاد فضایی مناسب برای رشد علمی و فرهنگی بانوان در دانشگاه‌ها می‌تواند به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی که دختران دانشجو با آن مواجه‌اند، کمک کند.

قاسمی تصریح کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ازدواج و جمعیت و نقش آن در اجرای قانون جمعیت مهم است که جا دارد از حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه و دیگر نهاد‌ها برای پیشبرد امور زنان و خانواده قدردانی کرد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خواستار حمایت از حوزه زنان و خانواده شد و بر اهمیت ایجاد فضای اختصاصی دختران در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از فعالیت‌های امور زنان و خانواده در جهت شبکه سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  تأکید کرد.

موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌واسطه ارتباط با نهاد خانواده است

مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان نظم و امنیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای امنیت و شهدای جبهه مقاومت گفت: بابت حرمت این همه خون‌های پاک که در جهت امنیت و آرامش امروز ما ریخته شده به شهدا مدیون هستیم و در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی با این شهدای گلگون کفن، تجدید میثاق می‌کنیم.  

وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد اجتماعی و انقلابی تأکید کرد و بیان داشت: اگر ما اعتقاد داریم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سازمان و ارگانی است که افتخار دارد که سایه ولایت بر روی دانشگاه وجود دارد و این دانشگاه منتسب به جریان انقلاب است و دانشجویی که در دانشگاه مشغول به تحصیل است در ابتدا از نهاد خانواده وارد نهاد آموزش و پرورش و سپس وارد دانشگاه می‌شود پس امروز موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی، به واسطه ارتباط با نهاد خانواده است.

ملکی چوبری بر اهمیت تعامل میان دانشجویان، استادان و کارکنان با خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خود یک دانشگاه اجتماعی است و یکی از ماموریت‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم فعالیت‌های اجتماعی است و ارتباط با سه قشردانشگاه  استاد، دانشجو و کارمند و ارتباط و تعامل با ارکان خانواده در فضای دانشگاه می‌تواند استاد را با انگیزه کند و و دانشجو شاداب‌تر در فضای دانشگاه حضور یابد و کارمند با اثر بخشی بیشتری در فضای دانشگاه حضور داشته باشد؛ معتقدم که این ارتباط می‌تواند به بهبود فضای دانشگاه کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بانوان و خانواده بیان کرد: از جمله اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بانوان انجام داده است، راه‌اندازی ساختار امور بانوان و خانواده، ابلاغ بخشنامه‌های مرتبط با جوانی جمعیت و ارائه تخفیفات برای خانواده‌ها است.

وی همچنین افزود: آمار بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نشان می‌دهد ۳۲ درصد از کارکنان و ۵۰ درصد از دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند.

ملکی چوبری به اقدامات حمایتی از خانواده‌ها، از جمله وام‌های ازدواج و فرزندآوری، و مراکز مشاوره برای دانشجویان اشاره کرده و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تکریم خانواده‌ها و بهبود شرایط بانوان تلاش‌های زیادی انجام داده است و امیدوارم مدیران دانشگاه جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقاء وضعیت بانوان و خانواده‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار