به گزارش گروه جامعه دفاعپرس، سردار «عبدالوهاب حسنوند» معاون عملیات پلیس پایتخت ضمن تبریک هفته فرماندهی انتظامی توضیحاتی را درباره نقش فرماندهی انتظامی کشور در امنیت و آسایش عمومی مردم مطرح کرد.
وی سد معبر را یکی از دغدغههای فرماندهی تهران بزرگ عنوان کرد و گفت: در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریتهای ۱۱۰ بخشهای مختلفی داریم که با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفههایی تشکیل شده است.
مردم برای رفع سد معبر خودرو با ۱۱۰ تماس نگیرند
معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده ۶۲۹ قانون مجازات اسلامی، ماده ۵۵ قانون شهرداریها، ماده ۴۰ قانون اساسی و ماده ۱۲ قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، اظهار داشت: بیشترین و مهمترین تماسهای مردم با ۱۱۰ پلیس مربوط به سد معبر است به طوری که روزانه ۷ تا ۸ هزار تماس برای پارک خودرو ثبت میشود. چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه میکنیم به جای تماس با ۱۱۰ برنامه «پلیس من» را نصب کنند.
وی اضافه کرد: ۱۱۰ در دو شیفت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد، سریعاً به کارشناس مربوطه ارجاع داده میشود.
افراد کر و لال چگونه با پلیس تماس بگیرند؟
حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ عنوان کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند، میتوانند به پلیس ۱۱۰ پیامک بزنند.
معاون عملیات پلیس پایتخت بیان کرد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ (سرشماره ۱۱۰۱۱۰) را پیشبینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.
وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامکها اقدام کنند.
انتهای پیام/371