وزیر ارتباطات: فیلترشکن‌ها به بستری برای حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور مبدل شده‌اند

هاشمی گفت: به روایت آمار ها دو سوم مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این مسئله موجب می‌شود که این فیلترکشن‌ها به بستری برای حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور مبدل شوند.
کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 09October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «سید هاشم ستاری» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: ما به وضعیت موجود فضای مجازی نقد داریم و معتقدیم که محدودیت‌هایی که ایجاد شده منطقی نیست، یکی از موضوعاتی که در مسئله فضای مجازی وجود دارد  مسئله امنیت سایبری است، به روایت آمار‌ها دو سوم مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این مسئله موجب می‌شود که این فیلترکشن‌ها به بستری برای حمله سابری به زیرساخت‌های کشور مبدلش شود.

وزیر ارتباطات: فیلترشکن به بستری برای حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور مبدل شده‌اند

وی افزود: موضوع فیلترشکن‌ها سبب شده است که بخشی از درآمد خانوار‌ها به مسئله فیلترکشن‌ها اختصاص پیدا کند که گردش مالی بسیار زیادی را متعاقبا ایجاد کرده است و این گردش مالی شفاف نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: از حیث فرهنگی نیز جوانان و نوجوانان به با وصل شدن به فیلترکشن‌ها به محتوای نامناسب دسترسی پیدا می‌کنند که این مسئله پیش از سال ۱۴۰۰ و بعد از سال ۱۴۰۰ افزایش بسیار زیادی داشته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: گشایش‌ها در زمینه فضای مجازی که وعده دولت و مطلبه عمومی است، قطعا توسط دولت پیگری می‌شود، اما نباید شتبا زده عمل کنیم. قطعا در یک فضای آرام می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

وی در خصوص ساخت و پرتاب ماهواره، افزود: ما در مسئله توسعه ماهواره‌ها قطعا جدیت خواهیم داشت، ما از رئیس سازمان فضای خود ماموریت دادیم که همانطور که در دولت سیزدهم حرکت‌های خوبی داشتند در دولت چهاردهم به مسیر قبلی ادامه دهد، ما همچنین از رئیس جمهوری این دستور را دریافت کردیم که بتوانیم در لایه لئو ماهواره‌های خود را تثبیت کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار