مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری اولین نمایشگاه تبیینی فرق و جریانات نوظهور دینی در استان مازندران

«آهنگر» از برگزاری اولین نمایشگاه تبیینی فرق و جریانات نوظهور دینی با عنوان «آب و سراب» در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ - 09October 2024

برگزاری اولین نمایشگاه تبیینی فرق و جریانات نوظهور دینی در استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان دین مبین اسلام از زمان ظهور تاکنون با شیوه‌های مختلف درصدد انحراف آموزه‌های دینی هستند که ایجاد ادیان ساختگی یکی از این هجمه‌ها برای انحراف دین اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عرصه تقابل پیچیده‌تر شد و استکبار جهانی برای انحراف و نابودی تشیع دست به هر اقدامی می‌زند و لحظه‌ای از تلاش برای انحراف دین اسلام و زدن هویت جوان ایرانی اسلامی کوتاهی نمی‌کند، افزود: با توجه به شرایط خاصی که استان مازندران دارد، دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی نباید از مبارزه با سرگروه‌های فرق نوظهور در این استان غفلت کنند.

آهنگر، از برگزاری اولین نمایشگاه تبیینی فرق و جریانات نوظهور دینی با عنوان «آب و سراب» در استان مازندران خبر داد، گفت: این نمایشگاه از ۲۱ مهر به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه هم صبح و هم عصر فعالیت می‌کند، عنوان کرد: صبح‌ها به صورت تخصصی کارگاه‌های آموزشی و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ زمان برای بازدید عمومی فعال خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه با استفاده از ظرفیت هنر برنامه‌هایی پیش بینی شده است، اجرای تئاتر خیابانی و برگزاری نشست‌های تخصصی با اصحاب فرهنگ و هنر را از جمله آنها برشمرد و بیان کرد: این نمایشگاه با هدف تبیین و آشنایی نقش فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی در جامعه، توجه به آسیب‌های ناشی از فرقه‌ها و هشدار به فریب خوردگان، تبیین نقش کشور‌های معاند خصوصاً انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری و گسترش فرقه‌ها و مجاهدت‌ها و اقدامات در مبارزه با فرقه‌ها برگزار خواهد شد.

آهنگر، فرق نوظهور شرقی و غربی بهائیت مسیحیت تبشیری عرفان‌های غربی و شیطان گرایی را از سرفصل‌های اصلی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: هم افزایی و همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی برای مقابله با فرقه‌های نوظهور و انحرافی یک ضرورت است و آگاهی بخشی به آحاد جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان درخصوص این فرق انحرافی نیز باید مورد توجه باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه، با مشارکت دستگاه‌ها و موسسات فرهنگی، موسسه فرق و ادیان حق پژوهی، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری، اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار