بسیج باید در چالش‌های اصلی نظام نقش‌آفرینی کند

مشاور عالی و دستیار شهردار تهران گفت: بسیج وظیفه دارد تا در چالش‌های اصلی نظام نقش‌آفرینی کند؛ بنابراین بسیجی باید چالش‌های اصلی نظام را بشناسد و در چالش‌هایی نظیر مشارکت حداکثری در انتخابات، عدالت‌خواهی و کمک به محرومان نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۶۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ - 09October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «عبدالله گنجی» مشاور عالی و دستیار شهردار تهران، در آیین افتتاح نمایشگاه اسوه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی (ره) که امروز (چهارشنبه) در «پارک شهر» برگزار شد، پاسداری از بسیج در پیچیدگی‌های اجتماعی فرهنگی و سیاسی امروز را ضروری دانست و اظهار داشت: صیانت از بسیج، یکی از مأموریت‌های بسیجیان است؛ یعنی تصویری از بسیج به‌عنوان میراث امام خمینی (ره)، دفاع مقدس و شهیدان در ذهن مردم است و نباید این ذهنیت در مردم از بین برود.

بسیج باید در چالش‌های اصلی نظام نقش‌آفرینی کند

مشاور عالی و دستیار شهردار تهران، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر مأموریت‌های بسیج دانست و تصریح کرد: نوجوانان و جوانان که درحال هویت‌یابی هستند به بسیج می‌آیند، باید به‌عنوان مدیران آینده جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند؛ وگرنه جمهوری اسلامی ایران در آینده از نظر کادر تراز انقلاب اسلامی لاغر خواهد شد؛ بنابراین بسیج می‌تواند این خلأ را پر کند.

گنجی، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی را بر چهار محور «معرفت»، «بصیرت»، «مهارت» و «اخلاق» استوار دانست و بیان کرد: معرفت به معنای معرفت دینی، بصیرت به معنای فهم مسائل روز، مهارت یعنی داشتن تخصص و اخلاق نیز به معنای شأن و رفتار مسلمانی است.

وی با بیان اینکه «نقش‌آفرینی» یکی دیگر از مأموریت‌های بسیج است، تأکید کرد: بسیج وظیفه دارد تا در چالش‌های اصلی نظام نقش‌آفرینی کند؛ بنابراین بسیجی باید چالش‌های اصلی نظام را بشناسد و در چالش‌هایی نظیر مشارکت حداکثری در انتخابات، عدالت‌خواهی و کمک به محرومان نقش‌آفرینی کند.

مشاور عالی و دستیار شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز بسیج دیگر بسیجِ دهه ۶۰ نیست؛ البته نقش فرهنگی آن باید بسیج دهه شصتی باشد؛ اما کارایی آن دیگر آن‌گونه نیست و بسیج تخصصی شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها