فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان خبر داد

دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در قالب رزمایش دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹ - 09October 2024

دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در لرستانبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان سردار «نعمت‌اله باقری» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (پنج شنبه) در جلسه ستاد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای لرستان با بیان اینکه باید از ظرفیت و تجربه اولین کنگره ملی شهدای لرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر دومین کنگره ملی شهدای استان بهره گرفت، اظهار داشت: ضرورت دارد یک آسیب‎شناسی از نقاط قوت و ضعف اولین کنگره ملی شهدای لرستان انجام پذیرد تا کنگره دوم به گونه‌ای برگزار شود که در شأن استان و مقام شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه مراحل اجرایی کنگره دوم از ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری همزمان با یادواره شهدای عملیات حاج عمران آغاز شده است، ادامه داد: نخستین جلسه استانی مربوط به دومین کنگره ملی شهدای لرستان نیز امروز با حضور اعضای کمیته‌ها تشکیل شد و اعضای کنگره در جریان سیاست‌های کلی کنگره قرار گرفتند.

باقری نبود یک مکان مستقل برای دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای لرستان را یک ضعف مهم دانست و اضافه کرد: اگر دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای لرستان یک مکان مستقل داشته باشد کمیته‌ها می‎توانند جلسات خود را در این دبیرخانه برگزار کنند.

باقری به چاپ چندین عنوان کتاب، تولید فیلم‌های کوتاه و تهیه تمثال مربوط به شهدا در جریان اولین کنگره ملی شهدای استان اشاره کرد و گفت: نباید فقط به‌دنبال این باشیم کتابی مرتبط با شهدا به چاپ برسد بلکه هدف اصلی ما باید این باشد زمینه مطالعه این کتاب‎ها را فراهم کنیم یعنی هم کمیت و هم کیفیت مورد نظر باشد.

وی با اشاره به نقش مهم رزمندگان لرستانی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس و اینکه این نقش‌آفرینی‎ها تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است، اظهار کرد: فیلم کوتاه و انیمیشن‌ها هم در حوزه شهدا و عملیات‌های دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار هستند.

باقری با بیان اینکه برگزاری چندین اجلاسیه شهدا از جمله شهدای غریب، دانشجومعلم و رسانه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ضرورت دارد یادواره‌های شهدای شهرستانی و آبروی محله در دستور کار قرار بگیرد و یادواره‌های مختلف دانش‌آموزی، فرهنگیان، دانشجویی، کارگری، طلاب، ورزشکاران و ... نیز برگزار شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری یادواره‌های شهرستانی و آبروی محله و اینکه با برگزاری یادواره‌های شهدا می‎توان روحیه شهادت‌طلبی را به جامعه تزریق کرد، تصریح کرد: باید بخش‌های دیگر جامعه را نیز به این برنامه‌ها وارد و طیف جوان و نوجوان را با این مسائل آشنا کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به اجرای رزمایش دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان از سوی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) اشاره و اظهار کرد: تاکنون در قالب این برنامه با دو هزار و ۷۳ خانواده شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد دیدار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها