مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

وعده صادق ۲ و جمعه نصر سرمایه‌های معنوی شیعه هستند

حسین‌زاده گفت: آنچه در وعده صادق ۲ و جمعه نصر اتفاق افتاد سرمایه بزرگ شیعیان را نشان داد و بزرگی شیعیان و رهبری آنان را به جهانیان اثبات کرد.
کد خبر: ۶۹۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷ - 10October 2024

وعده صادق ۲ و جمعه نصر سرمایه‌های معنوی شیعه هستندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه شب‌شعر «چکامه مقاومت» که شب گذشته در پاسداشت شهید سید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق در تالار نور مشهد برگزار شد در خصوص مقاومت و نقش فرهنگ ایرانی در شکل‌گیری جریان امروزی مقاومت اظهار داشت: دین اسلام و آیین پیامبر اکرم (ص) مناسبات جهان بشری را از آن زمان تاکنون را برهم زده است.

وی افزود: امروز در نظم جهانی که از آن نام می‌بریم حدود ۲۰۰ کشور متشکل از کشور‌هایی با جمعیت میلیاردی تا کشور‌هایی با جمعیت چند هزارنفری وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مرز‌های جغرافیایی بار‌ها در طول تاریخ تغییر کرده‌اند، اما آیین رسول گرامی اسلام (ص) بدون هیچ‌گونه مرزی در تمام دنیا نفوذ کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اتفاقات صدر اسلام گفت: با تمام مشکلاتی که برای مسلمان به وجود آوردند، جمعیت مسلمانان از ۳ نفر به ۲ میلیارد نفر رسید.

حسین‌زاده با اشاره به قدرت‌گیری جریان تشییع از زمان صفویه در ایران، تصریح کرد: از حدود ۴۰۰ سال پیش و با آغاز حکومت صفوی در ایران، اولین حکومت بزرگ تشییع در یک کشور به وجود آمد؛ بر همین اساس حکومت صفویه یکی از نقاط اوج قدرت ایران و اسلام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با نقش امام موسی صدر در شکل‌گیری هسته مقاومت در لبنان، بیان داشت: امام موسی صدر پس از جنگ جهانی دوم و در دورانی که شیعیان در لبنان به‌شدت تحت فشار بودند با تشکیل مقاومت شیعیان را قدرتمند و لبنان را نجات داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و جمعه غرورآفرین نصر خاطرنشان کرد: آنچه در وعده صادق و جمعه نصر اتفاق افتاد سرمایه بزرگ شیعیان را نشان داد و بزرگی شیعیان و رهبری آنان را به جهانیان ثابت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار