جوانان دهه هشتادی حامیان تازه‌نفس جبهه مقاومت

مردانه استکبار را تحقیر کرد، در نصرت دین خدا رزمنده بود، یک‌ عمر با شوق شهادت زنده بود، رفت ولی هم رهبر و هم راه باقی است.
کد خبر: ۶۹۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ - 10October 2024

جوانان دهه هشتادی حامیان تازه‌نفس جبهه مقاومتگروه استان‌های دفاع‌پرس- «بتول پرهیزگار» فعال رسانه‌ای؛ با نگاهی مهربان به روی دخترانش لبخند می‌زند. به همان‌ها که آمده‌اند سوز جگرشان از داغ پدری مهربان را بر سر آمریکای جنایت‌کار و مولود پلیدش اسرائیل غاصب فریاد بزنند و هم‌نوا با دختران مظلوم فلسطین، غزه و دختران به سوگ نشسته لبنان فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دهند.

او که همیشه «اَشِدّاء عَلَی الکُفار» بود، و در جمع همایش بزرگ دختران نصرالله که در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شده، «رُحَماءَ بَینَهُم» است. آری دختران دهه هشتادی در این عصر پاییزی درحالی‌که عکس سید مقاومت؛ شهید سید حسن نصرالله را در دست و سربند «یا فاطمه الزهرا» بر پیشانی دارند در اجتماع بزرگی باعنوان «دختران نصرالله» در محکومیت به ‌شهادت‌ رساندن این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر دور هم جمع شده‌اند و با سردادن شعار الله‌اکبر با آرمان‌های جبهه مقاومت و انقلاب عهدی دوباره بستند.

از خط علی هرگز کوتاه نمی‌آییم

این مراسم پرشور که به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و در قالب هیئت مذهبی فاطمه الزهرا (س) برپا شده با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فتح آغاز می‌شود. قاری آیه «اِنّا فَتَحنا لَکَ فَتحا مُبینا» را که تلاوت می‌کند شوق فتح‌الفتوح جبهه مقاومت که همان وعده اقامه نماز جماعت در بیت‌المقدس است در دل‌ها زنده می‌شود و دختران نصرالله برای تحقق این وعده دست به دعا برمی‌دارند. بعد از تلاوت قرآن نوبت به همخوانی دختران دهه هشتادی می‌رسد و آن‌ها یک‌صدا با هم سرودی زیبا و آهنگین را خوانش می‌کنند: از خط علی هرگز کوتاه نمی‌آییم، با دشمن قداره ما راه نمی‌آییم اگر آرامیم، اگر خاموشیم، ولی روزی که امام امت بفرماید ما کفن می‌پوشیم، ما نوکر امام حسینیم، فرمان‌بر امام حسینیم....» واژه‌واژه این ابیات از عمق وجود این دختران انقلابی که آینده‌سازان و مادران آینده این مرزوبوم هستند، برمی‌آید و بر دل می‌نشیند. آری این دختران سربازان امام حسین (ع) و سربازان ولایت هستند و امروز آمده‌اند با ولی‌فقیه زمان بیعتی دوباره کنند که عهد ببندند برای همیشه ادامه‌دهنده راه شهدای مقاومت؛ سردار حاج‌قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت باشند.

تا پای جان کنار مردم فلسطین هستیم

رقیه ماندگاری یکی از دختران دهه هشتادی است که امروز با شور و نشاطی وصف‌ناشدنی در این همایش حضور پیدا کرده است. او درحالی‌که عکس سید حسن نصرالله را در دست دارد می‌گوید: «ما دختران دهه هشتادی مانند سید مقاومت تا پای جان کنار مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود. دشمن باید بداند که با به‌شهادت‌رساندن هر یک از فرماندهان جبهه مقاومت، سربازان این جبهه برای دفاع از آرمان‌های فلسطین و قدس شریف مصمم‌تر خواهند شد».

پیام او به دختران غزه و لبنان این است که مقاومت کنند و راه شهید سید حسن نصرالله را تا پیروزی جبهه مقاومت ادامه دهند. نابودی اسرائیل قطعی است.

کمی آن‌طرف‌تر دختر نوجوان دیگری درحالی‌که پرچم فلسطین در یک‌دست و پرچم حزب‌الله در دست دیگر اوست با شور و هیجان بسیاری همراه جمعیت ندای حیدر، حیدر سر داده است. با او که هم‌صحبت می‌شوم خود را راضیه ملوکی معرفی می‌کند. گویی تکرار نام امیرالمؤمنین (ع) باعث قوت قلبش شده و با صدایی رسا و پر از امید می‌گوید: «ما امت حزب‌الله قطعاً اسرائیل را شکست خواهیم داد و هرگز از او ترسی نداریم. ما آمده‌ایم بگوییم اگر دشمن سید حسن نصرالله را به شهادت رسانده ما بَناتِ نصرالله، امروز پرچم جبهه مقاومت را بلند می‌کنیم و تا پیروزی قدس شریف دست از مبارزه با اسرائیل برنخواهیم داشت».

حضوری غرورآفرین

سارینا شریفی هفده‌ساله نیز همراه دیگر دختران نصرالله، داغ‌دار شهادت این مجاهد خستگی‌ناپذیر است. ولی اعتقاد دارد سید حسن نصرالله با زیباترین مرگ یعنی شهادت در راه خدا از این دنیا رفته و این باعث کرامت بیشتر او شده است. دشمن باید بداند با به ‌شهادت‌ رساندن او در واقع هزاران نصرالله دیگر به جبهه مقاومت اضافه شده و کسی نمی‌تواند این مسیر که مسیر حق است را متوقف کند. چراکه خون سید حسن نصرالله جوش و خروشی دیگر در بین امت حزب‌الله ایجاد کرده و این خروش تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد داشت.

 این دختر دانش‌آموز در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «از این‌که قرار است اسرائیل از حضور من به‌عنوان یکی از رهروان راه سید حسن نصرالله ناراحت و عصبانی شود، احساس غرور می‌کنم».

باید تقاص خون پاکت را بگیریم

احساس غرور دختران نوجوان در این مراسم با شعرخوانی حماسی سید رضا یعقوبی آل شاعر حماسه‌سرا و انقلابی مشهدالرضا (ع) به اوج خود می‌رسد و دختران نصرالله بارها با فریاد الله‌اکبر و حیدر حیدر این شاعر آیینی را تشویق کردند. 

این شاعر دل‌سوخته واژگان را کنار هم می‌چیند و در سوگ شهادت سید حسن نصرالله که با رشادت‌های خود هیبت کفار را درهم ‌شکسته بود، این‌گونه شعرخوانی و حماسه‌سرایی می‌کند: ای از تبار چهارده‌ معصوم، ای خصم ظالم، یاور مظلوم، تو اَنتُمُ اَلاعلَون را تفسیر کردی، مردانه استکبار را تحقیر کردی، در نصرت دین خدا رزمنده بودی، یک‌عمر با شوق شهادت زنده بودی، رفتی ولی هم رهبر و هم راه باقی است، با عزم راسخ رزم حزب‌الله باقی است، تنها رجزخوانی به کار ما نیاید، اشعار توفانی به کار ما نیاید، باید جواب محکمی بر اهرمن داد، درندگان را پاسخی دندان‌شکن داد، اصحاب اشعث از برائت توبه کردند، حزب ابوموسی گریزان از نبردند، این بین حزب‌الله ما غالب می‌آید، با یا «علی بن ابی‌طالب» می‌آید، تو هیبت کفار را در هم شکستی، با آیه‌های فتح محکم عهد بستی، «الصَبرُ مِفتاحُ الفَرَج» در باورت بود، «اِنّا فَتَحنا» در پیام آخرت بود، تنها رجزخوانی به کار ما نیاید، اشعار توفانی به کار ما نیاید، باید جواب محکمی بر اهرمن داد، درندگان را پاسخی دندان‌شکن داد، باید تقاص خون پاکت را بگیریم، ذکر علی (ع) در مسجدالاقصی بگیریم، وقتی بیاید لشکر خیبرشکن‌ها، کاری نیاید دیگر از سنگر شکن‌ها».

حضوری دلگرم‌کننده برای دختران لبنان

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در حاشیه مراسم هدف از برگزاری این همایش بزرگ را اطاعت و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت حمایت و یاری مردم مظلوم فلسطین و غزه دانست و تصریح کرد: «دختران مادران آینده این مرزوبوم هستند و حضور آن‌ها در این اجتماع باشکوه که قطعاً انعکاس رسانه‌ای بزرگی نیز خواهد داشت، باعث دلگرمی دختران فلسطین و غزه خواهد شد. علاوه بر این دختران دهه هشتادی با حضور در این همایش برای حضور در جبهه مقاومت اعلام‌حضور کردند».

آری در این اجتماع بزرگ و غرورآفرین دختران دهه هشتادی با حضور پرشور خود ثابت کردند تا اذان صبح در مسجدالاقصی فقط چند الله‌اکبر دیگر باقی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار