مسابقه کتابخوانی «موسی عزیز» فراخوان داد

به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مسابقه بزرگ کتابخوانی «موسی عزیز» فراخوان شد.
کد خبر: ۶۹۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ - 10October 2024

 مسابقه کتابخوانی موسی عزیزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «موسی عزیز» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان مرکزی، نهادکتابخانه‌های استان و نیروی انتظامی برگزار می‌گردد.  

مهلت شرکت در این مسابقه کتابخوانی ۱۶ مهر لغایت ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه کتابخوانی www.ketabkhooneh.ir در مسابقه شرکت و برای تهیه کتاب با شماره ۰۹۱۸۶۲۴۱۴۴۷ تماس حاصل فرمایند.

کتاب موسی عزیز در خصوص «موسی عزیزآبادی» (۱۳۲۸ ـ ۱۳۸۰ ش) از  فرماندهان نیروی انتظامی بود که ایجاد آرامش و حفظ امنیت را یکی از واجبات خود می‌دانست؛ کسی که در نهاد‌هایی مانند ارتش، سپاه پاسداران، ژاندارمری، نیروی انتظامی، دادگاه انقلاب اسلامی و در زمان‌های مختلف، درگیری با خان‌ها، عوامل رژیم پهلوی، گروهک‌های تجزیه‌طلب مانند کومله و دمکرات و...، دفاع مقدس و برخورد با مفسدان اخلاقی و اشرار و دشمنان داخلی فعالیت می‌کرد.

شخصی که رشادت‌ها و فعالیت‌هایش توسط واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اراک ثبت و ضبط شد و انتشارات «راه یار» آن را در قالب کتاب «موسای عزیز» در ۱۹۲ صفحه به چاپ رسانده است. محققان کتاب در مقدمه می‌نویسند: عزممان جزم شد که بچسبیم به کار ساختن فیلم شهید عزیز آبادی؛ اما تصمیم عوض شد. دوربین را گذاشتم زمین و قلم را جانشینش کردم. موسی عزیزآبادی، شاید نامش را شنیده باشیم و شاید هم برای اولین بار می‌شنویم. او با استخدام در دانشکده افسری ارتش و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف، سوابق خوبی را برای خود گذاشته بود و در دوره‌های مختلف، مسئولیت های‌متعددی را برعهده گرفته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار