ضربات مرگبار حزب‌الله به اسرائیل در رأس الناقوره و میس الجبل

حزب‌الله لبنان از صبح امروز پنجشنبه هم‌زمان با موشک‌باران شدید شمال فلسطین اشغالی، در درگیری شدید با نظامیان اسرائیلی در رأس الناقوره و میس الجبل، تلفات سنگینی به آنها وارد کرد.
کد خبر: ۶۹۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 10October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب‌الله لبنان از صبح امروز پنجشنبه تاکنون علاوه بر انجام عملیات‌های راکتی و موشکی علیه شمال فلسطین اشغالی، با نظامیان اسرائیلی که تلاش داشتند در محور رأس‌الناقوره پیشروی کنند، به شدت درگیر شد و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.

ضربات مرگبار حزب‌الله به اسرائیل در رأس الناقوره و میس الجبل

بر اساس بیانیه‌های حزب‌الله لبنان، رزمندگان مقاومت از صبح امروز تاکنون دست‌کم ۵ تانک مرکاوای ارتش اشغالگر را منهدم کردند و سرنشینان این تانک‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان نیز تصاویر به آتش کشیده‌شدن این تانک‌ها را به صورت زنده منتشر و اعلام کرد که بار دیگر وعده سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان محقق شد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفته بود که اگر تانک‌های رژیم صهیونیستی وارد لبنان شوند، در پخش زنده تلویزیونی هدف قرار می‌گیرند و شاهد به آتش کشیده‌شدن آنها خواهید بود.

خبرنگار این شبکه نیز گزارش داد، نیروی اسرائیلی مورد هدف مقاومت در نزدیکی راس ناقوره متشکل از حدود ۶۰ سرباز و ۵ تانک مرکاوا به اضافه جنگ‌افزار‌های دیگر بود.
پس از آن بود که نیرو‌های اشغالگر تلاش کردند عقب‌نشینی کنند و تلفات خود را از رأس الناقوره، خارج کنند، اما رزمندگان مقاومت در ساعت ۱۳:۱۵ امروز با راکت‌های خود آنها را هدف قرار دادند و تلفات بیشتری به آنها وارد کردند. پس از آن، برای بار سوم، نیرو‌های مقاومت این نیرو‌ها را که تلاش داشتند از رأس الناقوره عقب‌نشینی کنند، هدف قرار دادند و مانع عقب‌نشینی آنها شدند و تلفات جدیدی به آنها وارد کردند.

خبرنگار المیادین افزود که هنوز نظامیان اشغالگر نتوانسته‌اند زخمی‌های خود را از محل درگیری خارج کنند و همچنان در رأس الناقوره هدف قرار می‌گیرند. در همین راستا، رئیس‌دفتر شبکه المیادین گفت که رژیم صهیونیستی به‌شدت اخبار مربوط به درگیری امروز در رأس الناقوره را سانسور می‌کند و از افشای جزئیات تلفات وارده خودداری می‌کند.

هم‌زمان با این نبرد در محور رأس الناقوره، رزمندگان حزب‌الله محل استقرار نظامیان اسرائیلی در کفرجلعادی را در ساعت ۱۱:۱۵ صبح امروز موشک‌باران کردند و در ساعت ۱۴:۰۰ نیز، برای بار دوم این محل را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر ارتش اشغالگر در سایه سانسور خبری شدید، مدعی شد که از آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، ۱۲ نظامی خود را از دست‌داده، درحالی‌که منابع میدانی، شمار کشته‌های اسرائیلی را بسیار بیشتر از این تعداد اعلام می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز ادعا کردند که تنها طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۰ نظامی اسرائیلی در مرز لبنان زخمی شده‌اند و آژیر‌های هشدار به‌صورت ممتد در شمال فلسطین اشغالی به صدا در می‌آید که حاکی از تشدید حملات راکتی و موشکی حزب‌الله به این منطقه است.

بر اساس این گزارش، امروز در کریات شمونا و اطراف آن چندین بار آژیر خطر به صدا درآمد و تنها در یک نوبت، بیش از ۲۰ راکت و موشک به‌سوی این منطقه شلیک شد. آژیر‌های هشدار در مسکفعام، کرمئیل، یرؤون، کرم بن زمرا، دالتون، عکا، نهاریا و المناره نیز به صدا درآمدند و مقاومت لبنان این مناطق را نیز راکت‌باران کرد. پس از آن نیز اعلام کرد که تحرکات نظامیان اسرائیلی در تله المجدل در میس الجبل را با راکت هدف قرار داده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار