امام جمعه قم:

زندگی حضرت معصومه(س) نمونه زیست عفیفانه بود

آیت الله «سعیدی» گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) دختر نمونه خاندان پیامبر (ص) به گونه‌ای زیستند و عمل کردند که برای همه عصر‌ها و نسل‌ها در زیست عفیفانه و سنگر حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر کنند.
کد خبر: ۶۹۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ - 11October 2024

زندگی حضرت معصومه(س) نمونه زیست عفیفانه بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم با اشاره به نزدیکی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: به طور کلی همه هجرت‌های تاریخ اسلام از جمله هجرت حضرت معصومه به قم، یک علت غایی دارد و آن تحقق نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه نباید فکر کرد، چون حضرت معصومه (س) در قرن‌ها پیش زندگی می‌کردند، نمی‌توان الگوی عصر ما باشند، گفت: این دختر نمونه خاندان پیامبر (ص)، هم‌چون سایر اهل بیت، به گونه‌ای زیستند و عمل کردند، که برای همه عصر‌ها و نسل‌ها، در زیست عفیفانه و سنگر حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر کنند و یک تمدن مهم اسلامی را ایجاد نمایند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بخش دیگری سخنان، با بیان این مطلب که شهیدان سلیمانی، رئیسی و حسن نصرالله از آرمانی‌های الهی برخوردار بودند افزود: این شهیدان از جمله کسانی هستند که به معنای واقعی کلمه صادقانه عمل می‌کردند و به اسلام و عهدی که با امام و خدا بسته بودند نیز وفادار ماندند؛ ثابت کردند که هم می‌توان ملی‌ترین چهره‌های کشور بود و هم اُمتی‌ترین چهره‌ها شد.

وی بیان داشت: اِقبال مردم به شهید سلیمانی و شهید رئیسی در تشییع پیکرشان نشان داده شد و ملی‌ترین و امتی‌ترین بودن آنان را ثابت کرد؛ این شخصیت‌ها پس از شهادت‌شان نه تنها در دنیای اسلام، بلکه در جهان، نفوذ و تاثیر بیشتری پیدا کردند، نام این شهیدان مرتب تکرار می‌شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام مظهر تلاش، کار خستگی‌ناپذیر و اهل تدبیر همراه با شجاعت بودند، هیچ‌کدام از این بزرگواران، دنبال دیده‌شدن نبودند، هر چند اکنون دنیا آنها را می‌بیند، پاداش آخرت‌شان که بی‌مانند است نیز جای خود دارد؛ این شهیدان الگویی برای جوانان و مردم و جبهه مقاومت در منطقه و جهان شدند.

خطیب جمعه قم با ذکر این نکته که سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد این شهیدان به موضوعی مهم و کلیدی در ساختار نظام‌اسلامی و ساختار حزب‌الله لبنان و سایر احزاب هم‌سو در جبهه مقاومت اشاره دارد بیان داشت: این موضوع مهم، مکتب محوری به جای شخص محوری است، از این رو باید شهیدانه فکر کرد و معتقد شد و شهیدانه زندگی و عمل کرد تا به مقام والای این شهیدان والامقام رسید.

وی یادآور شد: با این گونه شهید گونه فکر کردن و معتقد شدن و عمل کردن، انسان می‌تواند متمسک واقعی به قرآن و عترت باشد و عنوان ارزشمند دوست‌دار و شیعه حضرت علی (ع) را پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار