پیام وزیر فرهنگ به هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد.
کد خبر: ۶۹۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ - 12October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی برای برای هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صادر کرد.

پیام وزیر فرهنگ به هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

در این پیام آمده است:

«انسان، از دیرباز تاکنون، هنر را رسانه‌ای کارآمد و بی‌بدیل برای نمایش آرمان‌ها و آرزوهایش دیده است که می‌تواند دل‌مشغولی‌های روزگارش را در آیینه زلال خود بنمایاند و روایت‌گر حقیقت باشد. اهالی فرهنگ و هنر «نمایش» را نزدیک‌ترین گونه بیانی به زندگی برای ابراز نیازهای ارزشمند روحی و جامع‌ترین وسیله برای گفتن از فضیلت‌ها و هنجارهای به‌ فراموشی‌سپرده‌شده و امیدهای دورافتاده از آرمانشهر خود یافته‌اند و بر پایه‌ این نیاز و ظرفیت، گونه‌های نمایشی متعددی را در گذر زمان و بنا به ذوق و سلیقه و همچنین پشتوانه فرهنگی و توانمندی‌های زبانی‌شان سامان داده‌اند.

«تئاتر خیابانی» به یاری صمیمیت و سادگی بیشتر در ایجاد ارتباط و پویایی و حرکت گرم بازیگرانش در معابر شهری و فرصت حضور در میان مردم، بی‌تردید بیشترین پنجره را برای گفتن از زندگی و بایسته‌هایش می‌تواند بگشاید.

ناگفته پیداست که در لایه‌های دیگر این تلاش و پویش می‌توان تقویت مؤلفه‌ گرانسنگ و مغتنم وفاق ملی را در سایه‌ حضور هنرمندانی از سراسر گستره‌ خاک ایران اسلامی و تنوع قومی و زبانی را در کردستان زیبا و مرزنشینان سرافرازش مشاهده کرد و نشانه‌های روشنی از توسعه همکاری‌های بین‌المللی حاصل شرکت گروه‌های هنری از سایر کشورهای جهان را نیز در آن به تماشا ایستاد.

امید استوار اینجانب سربلندی تمامی حاضران در «هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان» و عزت و رضایتمندی میزبانان فرهنگ‌مدار آن خطه‌ مرزی از درگاه شامخ پروردگار یکتاست.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار