رئیس‌جمهور: رسالت دانشگاه قراردادن کشور در قله علم و فناوری است

پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها گفت: رسالت دانشگاه قرار دادن کشورمان در قله علم، هنر و فناوری است.
کد خبر: ۶۹۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور امروز (شنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، اظهار داشت: آنچه که ما از اساتید و دانشجویان انتظار داریم حل مشکلات جامعه است کسی می‌تواند این مشکل را حل کند که ذهن خلاقی دارد و توانمند است. چشم انداز رهبری مبنی بر اول شدن در منطقه با تلاش کوشش مهیا می‌شود نه با شعار.

رئیس‌جمهور: باید تلاش کنیم مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم

پزشکیان افزود: به‌عنوان یک ایرانی وقتی پیشرفت کشورهای خارجی را می‌بینم، برای من افت دارد و نمی‌توانم تحمل کنم که ما در این سطح باشیم و آنها در آن سطح. باید تلاش کنیم مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم؛ ما از کسی کمتر نیستیم. اینکه می‌گوییم وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم، مبنای فکری و باور من از کتاب و قرآن است که با آن رشد کردیم.

وی گفت: جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی‌پذیرند، هر گروه و جناحی اگر بتواند حرف درست را بیاورد، ما موظف به پذیرش آن هستیم. دنیا مسیرهایی را رفته و راهی را برای حل مشکلات پیدا کرده است؛ ما نیز باید درست‌ترین مسیر را پیدا کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: انتظار ما از دانشگاه این است که کشور ما را در قله علم و تکنولوژی قرار دهد، وقتی جوان بودم می خواستم درس بخوانم دیدم پزشک کم داریم، تصمیم گرفتم درس بخوانم و مهارت هایی کسب کنم و برای این کار هر تلاشی لازم بود انجام دادم بعد هم برای ادامه یادگیری به خارج از کشور رفتم.

پزشکیان گفت: موظفیم درد و رنج مردم را حل کنیم و اگر در این راه به خارج از کشور رفتم برای یاد گرفتن مهارت بود تا درد مردم را کم کنم و امروز اینجا هستم تا مشکلات مردم را کم کنم چون جز ما قرار نیست مشکلات مردم را کسی حل کند. 

رئیس جمهور افزود: نخبگان و اساتید ما سرمایه‌های گرانمایه این کشورند، ما قدر شما را خواهیم دانست و به شما احترام می‌گذاریم. 

وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: شما به ما کمک کنید مملکت را بسازیم، با شما می‌توانیم تمام مشکلات موجود در مملکت را حل کنیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: به جای اینکه تئوری بخوانید، در عمل هم روش را در جامعه گسترش دهید و اصلاح کنید و هم درآمد کسب کنید، دانشجو هم یاد می‌گیرد و مهارت پیدا می‌کند، ما اکنون در ارتباط با مدیریت به‌دنبال اساتیدی هستیم که به ما روش مدیریت در سیستم را بگویند.

رئیس جمهور ادامه داد: من زمانی که وزیر بودم اساتید مدیریت دانشگاه تهران، دانشگاه شریف و دانشگاه خودمان (دانشگاه علوم پزشکی ایران) را فراخواندم و به آنها گفتم من بیمارستان را با شما قرارداد می‌بندم، به اساتید گفتم شما عملکرد نیروی انسانی، برنامه‌نویسی و کارایی و کیفیت را اجرا کنید به دانشجویان هم یاد بدهید، فوق‌العاده مدیریت هم به شما می‌دهم آنها هم پذیرفتند. 

وی افزود: سه ماه گذشت اما اساتید نیامدند آنها را صدا کردم و پرسیدم چه شد، گفتند ما فقط می‌توانیم کلاس بگذاریم، مدیریت می‌خوانند دکتر می‌شوند، اما وقتی می‌خواهند با نیروی انسانی برخورد کنند دعوایشان می‌شود

‌مدیریت یعنی چگونه رفتار کردن با نیروی انسانی، مدیریت یعنی کار تیمی یاد گرفتن و توانستن اجرای ارتباطات و ساختارها.

رئیس جمهور افزود: ما دلمان می‌خواهد بهترین کلاس و بهترین روش آموزشی و ارزیابی را داشته باشیم؛ این کار را خواهیم کرد و شما می‌توانید در این کار به ما کمک کنید، اگر بتوانیم عدالت، روابط بین‌بخشی، مشارکت و تکنولوژی مناسب را به هم وصل کنیم، می‌توانیم هرکاری دلمان خواست در این مملکت انجام دهیم و آن را حل کنیم.

رئیس قوه مجریه افزود: دارند «من‌ها» را حذف می‌کنند، در صورتی که هرکدام از این من‌ها می‌تواند در کشور انقلابی به‌پا کند، در قدم اول باید هوای کسانی را داشته باشیم که در این مملکت تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. باید هوای این ها را داشته باشیم؛ این افراد نباید مشکل داشته باشند. 

پزشکیان ادامه داد: در همه ادارات و دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد تا هوای کسانی که در این مملکت ماندند و می‌خواهند کاری کنند را داشته باشیم. اگر هوای را داشته باشیم، دیگران هم می‌بینند که ما هوای علم و دانش و فرهیختگی را داریم.

وی تصریح کرد: ما قطعاً هوای اساتید و کسانی که در این مملکت ماندند و تلاش می‌کنند را خواهیم داشت و هرکاری از دستمان بربیاید برای اصلاح، رشد و تعالی آن‌ها خواهیم کرد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار