مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

خدمات پست در دفاع مقدس سند ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه پست در ارائه خدمات به مردم پیشتاز است، گفت: خدمات پست در دفاع مقدس به عنوان سند ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و جاودانه شده است.
کد خبر: ۶۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ - 12October 2024

خدمات پست در دفاع مقدس سند ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «محسن بخشی» مدیر کل پست استان مازندران با بیان اینکه پست در ارائه خدمات به مردم پیشتاز است، روز جهانی پست را تبریک گفت و اظهار داشت: امین مردم بودن یکی از ویژگی‌های پست است.

وی با اشاره به تاریخچه عظیم پست، افزود: در دهه‌های جمهوری اسلامی رشد قابل توجهی در خدمات نوین پستی و تحول در پست شاهد هستیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به خدمات پست در دفاع مقدس ادامه داد: این خدمات به عنوان سند ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و جاودانه شده است.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پست پیام آور شادی و نشاط بود، اضافه کرد: نامه‌هایی که در شرایط سخت جنگ به دست رزمنده می‌رسید سند‌های مجاهدت پست جمهوری اسلامی و کارکنان خدوم، پرتلاش و مجاهد پست در دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: اگر امروز پست استان مازندران در صدر خدمات دهی به مردم قرار دارد آن روز هم در حضور در جهاد هشت ساله ملت ایران در جبهه و خدمات به رزمندگان و خانواده‌های رزمندگان پست کار مهمی انجام داد که در روحیه رزمندگان تاثیر می‌گذاشت. 

این مسئول با تأکید بر جمع آوری و مستندسازی خاطرات پیشکسوتان پست در دفاع مقدس و همچنین مستندسازی اسناد پست در دوره دفاع مقدس در قالب یک کتاب، گفت:  آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت به عنوان آموزش ضمن خدمت حضوری و مجازی کارکنان پست جمهوری اسلامی مورد تاکید است.

سرهنگ سلامی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و هدفگذاری بازدید بیش از ۳۰ هزار دانش آموز تا پایان سال، بیان کرد: طراحی و نصب نماد پست در دفاع مقدس  در این مرکز یکی از ضرورت‌هاست.

این مسئول با تأکید بر طراحی و تهیه آلبوم تمبر‌های دوران دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد مقاومت پست، اذعان داشت: همجنین از هزار مقاله مربوط به دانشنامه استانی دفاع مقدس، ۵۰۰ مقاله تهیه شده که انتظار می‌رود مداخل مربوط به پست و نقش آن در دفاع مقدس در این دانشنامه نگاشته شود و این موضوع با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران استخراج اماکنی که به نام شهدا نامگذاری شده و ثبت آن را در سامانه کشوری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همچنین کتاب نامه‌های رزمندگان با هدف ارائه سبک زندگی رزمندگان تهیه و به چاپ برسد.

«محسن بخشی» مدیرکل پست استان مازندران نیز تنظیم کتاب رزمندگان پست، جمع آوری نامه‌ها از ورود پست و خانواده‌ها در دفاع مقدس، راه اندازی نمایشگاه دفاع مقدس با نماد پست، مجوز برای تمبر دفاع مقدس، نقش نامه در دوران دفاع مقدس  و استفاده از شهدا برای پلاک‌های خیابان‌ها در سطح استان مازندران را از جمله اقدامات پست استان مازندران عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها