فرمانده انتظامی خوزستان:

باید به سمت خدمات پلیس هوشمند حرکت کنیم

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: سرریز یک سری موضوعات در حوزه پلیس است بنابراین باید موضوعات اجتماعی را با راهکار اجتماعی حل کنیم و حتی مسائل امنیتی به موضوع اجتماعی تبدیل شود و با راهکار اجتماعی حل شوند. 
کد خبر: ۶۹۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی خوزستان امروز در یکصد و شصتمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر اهواز با تبریک عملیات «وعده صادق ۲» اظهار داشت: امسال شعار هفته فراجا «مردم قانون‌مدار و پلیس هوشمند» تعیین شده است؛ در بحث قانون‌مداری اگر قرار است پلیس هوشمند باشد باید مردم هم هوشمند باشند. قانون‌مداری یعنی تکلیف‌مداری و رعایت تکلیف شهروندی توسط مردم و در مقابل پلیس هم باید حقوق شهروندی را رعایت کند. زمانی که از هوشمندی صحبت می‌شود یعنی باید پلیس به مطالبات مردم پاسخگو باشد تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در بحث هوش مصنوعی داشت، باید بیشتر به سمت استفاده از فناوری برویم. بیش از ۱۰۰ سامانه در داخل و خارج از سازمان خدمات می‌دهند اما آنچه مهم است سرعت، شفاف‌سازی، پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان، کاهش هزینه‌ها، داده‌کاوی و تصمیم‌گیری مناسب در این خصوص است.

باید به سمت خدمات پلیس هوشمند حرکت کنیم

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی از اقدامات پلیس در این راستا کروکی الکترونیکی است که این کار در سطح جاده‌های کشور در حال انجام است و داده‌های ناشی از آن منجر به تعیین سهم دستگاه‌ها و انجام کار مشترک بین دستگاه‌ها می‌شود. همچنین «پلیس من» خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌دهد که هدف از این کارها کاهش سطح تماس و تسهیل در ارائه خدمات است.

سردار میرفیضی عنوان کرد: در خوزستان هوشمندسازی نسبت به استان‌های دیگر می‌تواند بیشتر خودش را نشان دهد؛ یکی از این اقدامات در این خصوص گشت هوشمند در حوزه ۱۱۰ است. یکی از مطالبات مردم کاهش زمان حضور و حضور به موقع پلیس و رسیدگی به موضوع است که در حال تلاش هستیم از ظرفیت‌های هوشمندسازی در این زمینه استفاده کنیم.

باید به سمت خدمات پلیس هوشمند حرکت کنیم

وی تصریح کرد: پلیس در تلاش است از ظرفیت‌های موجود در حوزه افزایش رضایتمندی مردم استفاده کند. ما در کارها مرزبندی نداریم و نباید جزیره‌ای کار کنیم بلکه باید با همکاری با دیگر دستگاه‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری، خدمت‌رسانی به مردم انجام و موجب افزایش رضایتمندی شود.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به جای بار، باید یار همدیگر باشیم. پلیس بین نیروهای مسلح بیشترین سطح تماس با مردم را دارد و سرریز یک سری موضوعات در حوزه پلیس است بنابراین باید موضوعات اجتماعی را با راهکار اجتماعی حل کنیم و حتی مسائل امنیتی به موضوع اجتماعی تبدیل شود و با راهکار اجتماعی حل شوند. 

سردار میرفیضی بیان کرد: در حوزه شهرداری و شورای شهر کارهای مشترک زیادی داریم که پلیس آمادگی دارد در همه حوزه‌ها آنچه در توان دارد در اختیار بگذارد تا کارها منتج به نتیجه شود.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلاتی که در اهواز داریم به دلیل بی‌انضباطی است و این بی‌انضباطی در حوزه ترافیک و حوزه‌های دیگر خروجی‌های مختلفی دارد. چرا در حوزه ترافیک باید تابلو، چراغ، دوربین و عامل پیاده داشته باشیم تا مردم قانون را رعایت کنند در حالی که اگر فردی منضبط و قانون‌مدار باشد این گونه نخواهد بود. مردم هم باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و تنها باید با افرادی که قانون‌شکنی می‌کنند برخورد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها