رییس سازمان نهضت سوادآموزی:

دفاع مقدس بهترین گنجینه برای انتقال به نسل‌های بعد است

رییس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: اگر وظیفه آموزش و پرورش شناخت، نهادینه کردن و انتقال میراث فرهنگی است، دفاع مقدس و سیره شهدا بهترین گنجینه‌ هستند.
کد خبر: ۶۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ - 09February 2016

دفاع مقدس بهترین گنجینه برای انتقال به نسل‌های بعد است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با ایام الله دهه فجر اولین یادواره 4 شهید سازمان نهضت و 172 شهید سواد آموزی، صبح امروز با حضور دکتر باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و خانواده های شهدا برگزار شد.

در این مراسم باقرزاده با اشاره به حضور شهدا و نظارت آنان بر اعمال و رفتار ما گفت: اگر وظیفه آموزش و پرورش شناخت، نهادینه کردن و انتقال میراث فرهنگی است به نمادهای فرهنگ که نگاه کنیم گنجینه ای را بهتر از دفاع مقدس و سیره شهدا نمی بینیم.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد چنان گسترده است که داستان سرایان و هنرمندان باید پرده ها و جلوه های دیگری از آن را بگویند.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به دیدار مسئولان برگزاری یادواره با مقام معظم رهبری تصریح کرد: بنا بود این یادواره سال گذشته برگزار شود. در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند این جلسه برای شهدا است و هرچه دوست دارید بگویید. اشاره کردم که برنامه ما علاوه بر برگزاری یادواره، سرگذشت پژوهی شهدا است که ایشان تاکید داشتند سرگذشت پژوهی بسیار مهم است.

وی بیان داشت: این اولین یادواره شهدا است و قرار است در 30 استان برگزار شود.

باقرزاده در پایان گفت: از مجموع 176 شهید 39 شهید از کارکنان خود سازمان بودند، 119 شهید آموزش یار بودند و 18 شهید از سوادآموزان بودند که در سال های جنگ در کلاس خود مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفتند و معلم این کلاس خانم ذوالنور از جانبازان است.

در این مراسم، همچنین از دو کتاب سوره های سرخ و ستارگان آشنا در خصوص زندگینامه و خاطرات شهدای نهضت سواد آموزی رونمایی شد.

همچنین در پایان مراسم، از خانواده هفت شهید نهضت سوادآموزی کشور به نامهای علی گونه فراهانی، عباسعلی البرزی، مصطفی بنا، محمد خراسانی نژاد، ابراهیمی، فرحزادی و فرج با اهدای قاب مزین به تمثال و وصیت نامه شهید، تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار