استاندار گیلان:

زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان توسعه می‌یابد

«حق‌شناس» با تأکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان در گیلان گفت: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان را با اقدامات علمی و کارشناسی در پارک علم و فناوری توسعه خواهیم داد.
کد خبر: ۶۹۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳ - 12October 2024

زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان توسعه می‌یابدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «هادی حق‌شناس» استاندار گیلان امروز (شنبه) در نشست با نخبگان، المپیادی‌ها و روسای دانشگاه‌های گیلان در سالن شهدای ایثار رشت که با حضور معاون، علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه تمامی بازدید‌ها و مطالبی که در این جلسه مطرح شد بسیار امیدوارکننده بوده است، اظهار داشت: ما در گیلان با انبوهی از دانش مواجه هستیم که باید از تمامی آنان نهایت بهره را ببریم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حل معضل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان گفت: نخبگان تمامی شدنی نیستند و مولد‌های دایمی هستند که با کار‌های تحقیقاتی خود قادرند راه‌های رفع معضلات استان و کشور را پیدا و مرتفع کنند.

استاندار گیلان، این استان را سرشار از نخبگان در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: گیلان سرشار از نخبگان است که می‌توانند با تشکیل کارگروه مشکلات استان را حل کنند و در این خصوص از همه جامعه نخبگانی درخواست یاری دارم.

حق‌شناس با اشاره به نقش علوم روز دنیا در موفقیت یک جامعه در عرصه‌های مختلف بیان کرد: در عصر کنونی ملت‌هایی موفق خواهند شد که تمامی دانش و علوم اعم از هوش مصنوعی، ژنتیک و کوانتوم موفق باشند لذا باید در کشور نیز به این مسئله توجه جدی شود.

وی از برگزاری جلسات دوره‌ای با نخبگان گیلانی در تمامی دانشگاه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: بخشی از مسایل و مشکلات نخبگان بدون بروکراسی (کاغذبازی) اداری قابل حل است و این قول را می‌دهم به صورت فصلی با نخبگان گیلانی در حوزه‌های مختلف دیدار کنم، زیرا در این صورت به راحتی می‌توانیم مشکلات قابل گیلان را با استفاده از ظرفیت نخبگان حل کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید صنعت را به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان متصل کنیم، افزود: حوزه صنعت در گیلان با غفلت‌هایی مواجه شده است از این رو در تلاشیم تا صنعت را به شرکت‌های دانش بنیان را متصل کنیم.

حق‌شناس با تأکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان در گیلان گفت: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان را با اقدامات علمی و کارشناسی در پارک علم و فناوری توسعه خواهیم داد.

گفتنی است در این جلسه هر یک نخبگان گیلانی و رؤسای دانشگاه‌ها به بیان نکته نظرات خود پرداختند و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز قول پیگیری مباحث مطروحه را داد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها