نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

اولویت‌های تولید در گیلان رصد شود

آیت‌الله «فلاحتی» با تاکید بر رصد اولویت در تولید توسط تولیدکنندگان، گفت: تولیدکنندگان اولویت تولید در استان را رصد کنند؛ وقتی کشورمان در صنعت دفاعی چنین پیشرفت‌های خوبی داشته است باید در زمینه‌های دیگر تولید نیز در تراز ملت ایران عمل کند.
کد خبر: ۶۹۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ - 12October 2024

اولویت‌های تولید در گیلان رصد شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی جوانان نخبه ما به فکر حرکت در مسیر پژوهش و فناوری و دانش‌بنیان شدن هستند؛ اظهار کرد: یکی از دلایلی که کشور‌هایی مانند آلمان، انگلیس، بلژیک با مهاجرت جوانان ما موافقت می‌کنند برای این است که آنها چنین نخبگانی در کشور خود ندارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایران در طول تاریخ به ویژه تاریخ اسلام در شرایط ویژه علمی قرار داشته است تصریح کرد: ایران ۴ هزار سال قبل در زمینه علمی بارز و پرآوازه بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ما همواره مهد تمدن بوده و این جایگاه باید احیا و به قطب علم و فناوری تبدیل شود؛ ادامه داد: ایران طی ۵۷ سال حکومت پدر و پسر پهلوی در زمینه علمی غارت شد، اما ما توانستیم طی ۴۵ سال با توجه به همه مشکلات رشد خوبی در رشته‌های مختلف علمی داشته باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان ما باید به باور ما می‌توانیم برسند؛ خاطرنشان کرد:  ما برای جهش علمی به یک میانبر نیاز داریم و در این راستا باید اولویت‌های دانش را در رشته‌های گوناگون در نظر بگیریم که اولویت ما در تولید، کدام رشته علمی باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید از استعداد و ظرفیت جوانان خود در راستای رفع نیاز‌های صنعت بهره بگیریم؛ اظهار کرد: غربی‌ها همواره در تلاش برای عقب نگه داشتن ما از عرصه پیشرفت‌های علمی بوده‌اند و امروز جوانان ما این موضوع را درک کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر رصد اولویت در تولید توسط تولیدکنندگان، گفت: تولیدکنندگان اولویت تولید در استان را رصد کنند؛ وقتی کشورمان در صنعت دفاعی چنین پیشرفت‌های خوبی داشته است باید در زمینه‌های دیگر تولید نیز در تراز ملت ایران عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه تولید خودرو در کشور در تراز ملت ایران نیست؛ خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در رصد اولویت‌های تولید در کشور دارد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین بر حمایت حاکمیت از جوانان مشغول در پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان تاکید کرد و گفت: نخبگان و ایده پردازان در مراکز دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید به حوزه‌های مختلف تولید در کشور ورود کنند و از طرف دولت نیز حمایت شوند.

وی با اشاره به استعداد‌های جوانان گیلانی در زمینه‌های مختلف علمی ادامه داد: جوانان با استعداد گیلانی در زمینه ساخت توربوجت در استان تولیدات چشمگیری طراحی و تولید کرده‌اند.

عضو خبرگان رهبری در خاتمه مجددا بر رصد اولویت‌های تولید، تقویت و حمایت از جوانان فعال و پژوهشگر و همچنین بر حمایت‌های دولت از مراکز دانش بنیان و پارک‌های فناوری تاکید ویژه نمود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار