رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی عنوان کرد؛

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان با استفاده از فناوری

سرهنگ «راستی» با استفاده از فناوری، فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به نسل جوان انتقال داده شود چراکه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس؛ برای کودک و نوجوان به عنوان یک ارزش تلقی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ - 12October 2024
انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان با استفاده از فناوریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد،  سرهنگ «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس در نشست با فناوران عضو پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: طبق برنامه و هدف پنج ساله‌ای که تدوین و به تصویب رسیده است، تولید محتوای برای کودک و نوجوان در اولویت قرار داده‌ایم. 
 
وی با بیان اینکه از فناوری به صورت مؤثر بهره برداری می‌کنیم، افزود: از چهار فناوری بستر‌هایی را انتخاب کردیم که با استفاده از آن‌ها ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و مقامت را به مخاطبان با اولویت کودک و نوجوان انتقال دهیم.
 
رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای ادامه داد: پروژه‌های واقعیت مجازی VR، واقعیت افزوده AR و پروژه‌های هوش مصنوعی از جمله بستر‌هایی هستند که برای اهداف مورد نظر استفاده می‌شوند.
 
سرهنگ راستی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از بازی‌های رایانه‌ای تولید شده از واقعیت مجازی گیم است که از هوش مصنوعی نیز استفاده شده است.
 
این مسئول ابراز داشت: در حوزه فناوری‌های نوین و استفاده از واقعیت مجازی، عینکی سه بعدی را طراحی و تولید کرده‌ایم که تمام موزه و مراکز فرهنگی استان مجهز به این فناوری شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: قصد داریم تمام مراکز استقراری ما مانند مراکز فرهنگی، یادمان شهدای گمنام به یک مقصد مطلوب به کودک و نوجوان تبدیل شود و فضایی ایحاد کنیم که نسل جوان به سمت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ترغیب شود.
 
سرهنگ راستی به هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: یکی از کارکرد‌های هوش مصنوعی برای ما بازخورد‌ها در این زمینه است که چه تعداد بازدیدی. در حوزه بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای یادآور شد: مخاطب ما تمام مردم جهان است، اما در حال حاضر طبق اولویت بندی ابتدا مخاطب داخلی مورد تاکید است و در حوزه برون مرزی کشور‌های عربی در جبهه مقاومت، انگلیسی، اسپانیولی، اردو و روسیه است.
 
این مسئول بیان کرد: همه وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به نسل جوان انتقال دهیم چراکه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس؛ برای کودک و نوجوان به عنوان یک ارزش تلقی می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار