رئیس دانشگاه بیرجند:

حضور ۷۵۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در سطح خراسان‌جنوبی

لامعی از حضور ۷۵۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در سطح استان خبر داد که ۶۰۰ نفر از آنها در دانشگاه بیرجند و مابقی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ - 12October 2024

حضور ۷۵۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در سطح خراسان‌جنوبی به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند. احمد لامعی‌گیو رئیس دانشگاه بیرجند، امروز شنبه ۲۱ مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه بیرجند میراث‌دار مدرسه عظیم و با افتخار شوکتیه با نزدیک به نیم قرن تلاش در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند دارای ۱۴ دانشکده است و بر اساس آمار سال گذشته با ۱۲ هزار و ۱۲۴ دانشجو در زمره دانشگاه‌های سطح ۲ کشور قرار دارد، افزود: دانشگاه بیرجند ۳۵۲ عضو هیأت علمی در ۴۸ گروه آموزشی دارد و دانشجویان در ۲۳۱ کد رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل و پژوهش هستند.

لامعی با بیان اینکه در سنوات گذشته اقدامات مبارکی در سایه وجود فضای همدلی، وفاق سازمانی، نظارت و کار تیمی و خرد جمعی در دانشگاه شکل گرفته است، اظهار داشت: این اقدامات موجب مباهات و فخر آموزش عالی خراسان جنوبی است که در ابتدای توفیق خدمت در مدیریت دانشگاه چندین راهبرد تبیین گردید که از جمله آن‌ها بررسی وضعیت بودجه دانشگاه، رتبه، جذب دانشجوی بین المللی، ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تربیت کادر جدید مدیریتی و تعیین تکلیف شهرک فرهیختگان بوده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این مجموعه آموزش عالی در ردیف دانشگاه‌های سطح ۲ کشور قرار دارد، ادامه داد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱۰ دانشگاه داریم که تیپ بندی و سطح‌بندی شدند و دانشگاه بیرجند در سایه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در ردیف دانشگاه‌های سطح ۲ از جمله مازندران، کردستان و سیستان قرار گرفته است.

وی از حضور ۷۵۰ نفر دانشجوی بین‌الملل در سطح استان خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر از آنها در دانشگاه بیرجند و مابقی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

لامعی با بیان اینکه به دنبال بورسیه دانشجویان هستیم بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه جذب دانشجویان بین‌المللی است و از طرفی در صدد هستیم دانشجویان مستعد و شایسته که معیار‌های علمی و پژوهشی را داشته باشند بورسیه نماییم.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به یکی دیگر از سیاست‌های وزارت علوم در زمینه ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای گفت: در سال گذشته ۳۳ رشته به مجموع رشته‌های دانشگاه بیرجند اضافه شد.

وی با بیان اینکه شهرک فرهیختگان با مجوز از هیئت امنای شمال شرق کشور در اوایل دهه ۸۰ در راستای ماندگاری اساتید دانشگاه و جذب نخبگان احداث شد، گفت: در دولت‌های نهم و دهم مجوز و کلیه خدمات تفکیک اسناد شهرک فرهیختگان از اراضی دانشگاه با مشکل مواجه شد.

لامعی با بیان اینکه در این راستا میان دستگاه‌های مختلف استانی وفاق ایجاد کردیم، ادامه داد: پرونده شهرک فرهیختگان به کمیسیون فرعی و حقوقی قضایی دولت ارسال شد و دو نوبت در کمیسیون مطرح شده است که امیدواریم شاهد تحقق خواسته به حق و ارائه خدمات کامل و تفکیک اسناد اراضی شهرک از اراضی دانشگاه باشیم. 

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تعیین تکلیف ۵۰ هکتار از اراضی شهرک فرهیختگان بیرجند گفت: اراضی پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند برای جذب و نگهداشت نیرو‌های نخبه در استان به ساخت مسکن اساتید و کارمندان دانشگاه اختصاص یافته است.  وی افزود: تاکنون ۷۵۰ قطعه زمین در بخشی از این اراضی اعم از مسکونی و تجاری به اساتید و کارمندان دانشگاه واگذار شده و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این شهرک سکونت دارند.

وی همچنین از تفاهم‌نامه وزارت علوم با وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: همچنین در این راستا میان دانشگاه بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن ۲۰ هکتار از اراضی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار بگیرد که در حال طی کردن مراحل اجرایی می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها