اهدای ۳۱ فقره جهیزیه به مددجویان بهزیستی قزوین

مراسم اهدای ۳۱ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰ - 12October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، مراسم اهدای ۳۱ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز شنبه «۲۱ مهرماه» در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر پرویز زارعی، عضو هیات مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور اعلام کرد: حدود ۱۰ سال از فعالیت این انجمن غیردولتی می‌گذرد و خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ایم با همت خیرین خدمات مختلفی را به معلولان و جامعه هدف ارائه دهیم.

وی با اشاره به اهدای ۳۱ سری جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش بهزیستی استان گفت: کلیه اقلام با کمک و مساعدت خیرین حامی معلولان کشور، خیرین استان و بهزیستی قزوین آماده شده و امروز تحویل خانواده‌های مشمول اجرای طرح می‌شود.

هدفگذاری ما تا پایان امسال، اهدای ۳ هزار جهیزیه است

عضو هیات مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور با بیان اینکه همه اقلام مورد نیاز جهت اهدا به زوج‌های جوان از کارخانه‌های داخلی خریداری شده است، گفت: تا به امروز حدود ۹۰۰ سری جهیزیه تقدیم جامعه هدف شده و هدفگذاری ما برای امسال، اهدای ۳ هزار جهیزیه است.

زارعی در ادامه عنوان کرد: تعامل با سازمان بهزیستی، خیرین و دستگاه‌های مشارکت کننده در زمینه ارائه خدمات به خانواده‌های محروم و نیازمند یکی از اهداف مهم جامعه خیرین حامی معلولان کشور است و در این جهت تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: به طور مثال با رایزنی‌های صورت گرفته توسط اعضای این انجمن، بسیاری از کارخانه‌ها نرخ کالاهای تولیدی خود را کمتر از قیمت کارخانه به ما عرضه می‌کنند و در حقیقت این یک فرصت ارزشمند برای برداشتن قدم‌های مثبت در جهت تحقق سیاست جوانی جمعیت است.

این مسئول عنوان کرد: احداث یا مشارکت در ساخت چند مرکز نگهداری معلولین در استان‌های گیلان و مرکزی، کمک به آزادی زندانیان به ویژه زندانیان معلول، ارائه خدمات در حوزه مسکن، توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در ایام کرونا از دیگر اقداماتی است که با همت خیرین به ثمر نشسته است.

زارعی ادامه داد: روز دوم همه‌گیری بیماری کرونا یکی از خیرین ما حدود یک میلیون ماسک به بیمارستان‌های سراسر کشور اهدا کرد که ارزش ریالی آن در آن زمان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

احداث بیمارستان فوق تخصصی ام اس در محوطه بیمارستان سینا

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از خیرین ما در حال احداث بیمارستان فوق تخصصی ام اس در محوطه بیمارستان سینا بوده و تا کنون نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که با هدف پیشگیری از بروز معلولیت در بیماران مبتلا به ام اس در حال ساخت می‌باشد و در خاورمیانه نمونه ندارد.

زارعی افزود: دلیل خاص بودن این مرکز درمانی در منطقه داشتن بخش آموزشی، پژوهشی و درمانی است و با تفاهم‌نامه صورت گرفته با بیمارستان، درصد قابل توجهی برای ارائه خدمات به بیماران نیازمندی است که از طرف جامعه خیرین حامی معلولان به این بیمارستان معرفی می‌شوند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این حرکت در استان قزوین هم ادامه داشته باشد و ما بتوانیم از امکانات موجود در سطح جامعه برای آسان سازی ازدواج زوج‌های معلول و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.

توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، مهمترین دغدغه بهزیستی استان 

علی دهباشی‌پور در این جلسه بیان کرد: خدا را شاکریم که امسال در سری اول توانستیم ۴۱ فقره جهیزیه در سطح استان توزیع کنیم و امروز هم در مرحله دوم ۳۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش اهدا می‌شود که خوشحالی و اشک شوق آنان برای ما بسیار مسرت‌بخش بوده و این امر را حاصل الطاف الهی به خود می‌دانیم.

وی با قدردانی از تلاش و کمک‌های خیرین افزود: امیدواریم این توسعه در انجام امور در سایر زمینه‌ها هم فراهم شود، همه تلاش ما بر این پایه استوار است که بتوانیم راهکار نوینی در موضوع حضور خیرین در عرصه‌های خدمت‌رسانی داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با تاکید براینکه مهمترین دغدغه ما توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است، عنوان کرد: این موضوع مهم سرلوحه همه همکاران ما در بهزیستی استان قزوین است زیرا نگرش ما فقط صرفا ارائه خدمات حمایتی و معیشتی نیست بلکه نگاه توانمندسازی مددجویان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین پتانسیل‌های بسیار بالایی برای ورود به موضوعات جدید دارد که حتی سابقه انجام آنها در استان وجود نداشته و امیدواریم حاصل برگزاری اینگونه نشست‌ها و جلسات زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت‌های نو و رفع نیازهای جامعه هدف در سطح کشور باشد.

نسخه‌های دینی باید در زندگی تک تک آحاد جامعه پیاده شود

حجت‌الاسلام گونجی هم در این جلسه با اشاره به آیاتی از سوره بقره بیان کرد: اگر ما بخواهیم به معنای حقیقی بر اساس قاعده الهی زندگی کنیم نسخه‌های دینی باید در زندگی تک تک آحاد جامعه پیاده شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این جلسه در راستای انجام سنت انفاق است که دستور خدا به همه انسان‌ها و مسلمانان بوده و فقط شامل حال ارگان‌ها و سازمان‌های همچون کمیته امداد و بهزیستی نیست بلکه انجام آن را برای هرکسی که برچسب مسلمانی بر پیشانی خود دارد لازم دانسته است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز دینداری همین دستگیری از خلق خداست، تاکید کرد: هر انسانی که داعیه آزادمردی و مسلمانی دارد باید در صورت داشتن توانایی مالی در انجام امور خیرخواهانه و خداپسندانه پیشگام باشد.

اهدای بیش از ۷۰ سری جهیزیه به مددجویان بهزیستی در سال جاری

در ادامه غفار رمضانی با اشاره به فرآیند اجرای واگذاری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد: سال جدید طی دو مرحله جهیزیه به جامعه هدف واگذار شد که اولین مرحله آن در اردیبهشت ماه با اهدای ۴۱ سری جهیزیه شامل ۱۲ اقلام با ارزش ریالی هر سری جهیزیه به میزان ۲۶۰ میلیون ریال بود.

وی افزود: مرحله نخست اهدای جهیزیه مختص دهک‌های یک تا سه بود اما در مرحله دوم که امروز در حال اجرای آن هستیم ۳۱ سری جهیزیه به مشمولان تا دهک پنجم واگذار شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در مرحله دوم اهدای جهیزیه در سال جاری ۳۱ سری جهیزیه شامل ۹ قلم کالای اساسی با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش اهدا شد.

۱۴۹ زوج مددجوی قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند

وی عنوان کرد: مجموع اعتبار هزینه شده در مرحله نخست اهدای جهیزیه حدود یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۶۲۰ میلیون تومان است و در حال حاضر ۱۴۹ زوج تحت پوشش بهزیستی استان قزوین، پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.

این مسئول در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با همراهی خیرین محترم و آماده‌سازی جهیزیه برای مددجویان پشت نوبت دریافت جهیزیه، موجب خوشحالی و رضایت‌خاطر آنان شویم.

انتهای/

نظر شما
پربیننده ها