رئیس کمیته امداد شهرستان بستک خبر داد؛

پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بستکی

«محمودی» گفت: بر اساس بررسی آمارها، در شش ماهه نخست سال جاری کمیته امداد بستک، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به صورت قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت این نهاد در این شهرستان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۶۹۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ - 13October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «حسین محمودی» رئیس کمیته امداد بستک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی برنامه‌ها و اهداف مهم این نهاد مقدس، کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و با درآمد پایدار برای مددجویان است و بر همین اساس طی شش ماهه نخست سال جاری و پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و اولیه، کمیته امداد بستک، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به صورت قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت این نهاد در این شهرستان پرداخت کرده است.

محمودی افزود: با این میزان اعتبار  هزینه شده توسط کمیته امداد، زمینه‌ی ایجاد تعداد  ۹۳ طرح اشتغال جدید در شهرستان بستک فراهم شده است که عمده‌ترین آنها به راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی با درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت این اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد بستک با توجه به ماندگاری، پشتیبانی خوب خدمات و درآمد پایدار و تضمین شده‌ی طرح‌های نیروگاه خورشیدی خانگی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۵۰ طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی را برای مددجویان اجرا و به بهره برداری رسانده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغ تسهیلات قابل پرداخت به هر فرد مستعد اشتغال با توجه به نوع طرح، نوع مجوز مربوطه و نیاز متقاضی از ۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان و پس بررسی‌های اولیه و لازم توسط کارشناسان مربوطه تعیین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان بستک گفت: همچنین طی شش ماهه نخست سالجاری برای ۷۱ نفر از مددجویان و فرزندان آنان در دوره‌های آموزشی مهارتی و پایدارسازی شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار