استاندار اردبیل:

نقش فعالان فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی انکارناپذیر است

«عاملی» با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ حوزه مظلومی است، گفت: نقش فعالان فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی انکارناپذیر است و فعالان فرهنگی بدون هیچ چشم‌داشتی به امور فرهنگی مشغول هستند.
کد خبر: ۶۹۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ - 13October 2024
به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «حامد عاملی» استاندار اردبیل در آیین افتتاح سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان اردبیل که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگی استان برگزار شد اظهار داشت: احداث مجموعه‌های متعدد فرهنگ و هنر و تکمیل زیرساخت‌ها در سطح استان جزو برنامه‌های اصلی بود که در همین راستا ۴ مجموعه و ۲ سالن احداث و سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پس از ۱۶ سال رکود تعیین تکلیف شده است.
 
بهره برداری از آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل پس از ۱۶ سال
وی با بیان اینکه تکمیل تالار شهر یکی از دغدغه‌های اصلی ما است، گفت: در سفر رئیس جمهور شهید به استان اردبیل منابعی در جهت تکمیل این طرح مصوب شده بود، اما نداشتن پروانه و رفع مشکلات فنی از عوامل اساسی در تاخیر تکمیل این پروژه بود که با تلاش معاون امور عمرانی استاندار و همراهی شهرداری اردبیل این مشکلات مرتفع و امیدواریم با همکاری نمایندگان اردبیل منابعی را برای تکمیل و اتمام پروژه تالار شهر اخذ کنیم.
 
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ حوزه مظلومی است، گفت: نقش فعالان فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی انکارناپذیر است و فعالان فرهنگی بدون هیچ چشم‌داشتی به امور فرهنگی مشغول هستند و تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.
 
استاندار اردبیل گفت: در بحث توسعه و تجهیز زیرساخت‌های استان اقدامات مهمی انجام شده، اما استان اردبیل همچنان نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی نیمه کاره است.
 
در ادامه «پروانه رضاقلیزاده» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ابراز داشت: امروز به برکت زحمات و تلاش‌های استاندار اردببل و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، پس از ۱۶ سال وقفه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه مفتخر هستیم در سال‌های اخیر شاهد افتتاح پروژه‌های مهم فرهنگی در استان بودیم افزود: بهره برداری از کتابخانه شهرستان بیله‌سوار در مساحت بالغ بر ۲ هزار متری، افتتاح کتابخانه شهرستان گرمی، بهره برداری از کتابخانه‌های متعدد روستایی و شهری و در نهایت بهره برداری از سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی از جمله پروژه‌های فرهنگی در طی سال‌های اخیر است و برنامه‌ریزی برای نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی امروز در همه جای دنیا از امانت منابع عبور و به پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و خوشبختانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز هم راستا با این موضوع افق‌های روشنی را برای دستیابی به اهداف متعالی در جهت فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ترسیم کرده است.
 
در بخش دیگر این مراسم «بهزاد محمدی خلفلو» مدیرکل نوسازی مدارس استان که مجری این طرح بود گفت: این پروژه در سال ۱۴۰۱ که در مرحله سازه بود تحویل نوسازی مدارس شد که امروز با تاکیدات استاندار اردبیل، آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی با تزریق ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات استانی به مساحت ۱ هزار متربع تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
 
وی از انتخاب سقف این پروژه به عنوان سقف برتر کناف کشور خبر داد و گفت: همکاران ما در نوسازی مدارس استان علیرغم اینکه ۴۶ نفر بیشتر نیستیم در انجام و اتمام پروژه‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند که قابل تقدیر است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه فضا‌های آموزشی بر اساس سند توسعه که از تاکیدات استاندار اردبیل است انجام شده و در همین راستا عملیات ساخت بیش از ۲ هزار کلاس درس در حال بررسی برای اقدام است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار