شام آخر تروریست‌های گولانی

حمله پهپادی مبارزان حزب‌الله لبنان علیه مقر «تیپ گولانی» که از آن با عنوان «یکشنبه سیاه» یاد می‌کنند، ضربات سخت و مهلکی بر پیکره این تیپ و ارتش رژیم صهیونیستی وارد ساخت.
کد خبر: ۶۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵ - 14October 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب الله لبنان شب گذشته در عملیاتی کم‌نظیر موفق شد، بوسیله دو فروند پهپاد «ابابیل» سالن غذاخوری تیپ گولانی را در منطقه بنیامینا در عکا مورد حمله قرار دهد.

طبق گزارش، «تایمز اسرائیل» در جریان حمله پهپادی حزب‌الله حداقل ۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۷ نفر دیگر به شدت زخمی شدند. علاوه بر این ۵۸ نظامی دیگر ارتش اسرائیل در اثر برخورد پهپاد یاد شده زخمی شدند.

شام آخر تروریست‌های تیپ گولانی

درهمین زمینه «جروزالم پست» نیز نوشته است که طبق تحقیقات اولیه دو پهپاد پرتاب شده توسط حزب‌الله از حریم دریا وارد آسمان فلسطین اشغالی شده که هر دو پهپاد از مدل «ابابیل» بودند.

گفته می‌شود که در جریان این حمله پهپادی، سیستم‌های پدافندی و پهپاد‌های شناسایی رژیم صهیونیستی نتوانستند یکی از پهپاد‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله را شناسایی کنند. کارشناسان امور نظامی نیز معتقدند به دلیل ارتفاع پایین پهپاد یاد شده امکان شناسایی مستمر آن توسط سیستم‌های راداری- پدافندی وجود نداشته است.

درباره تیپ گولانی چه می‌دانیم؟

تیپ «گولانی» زبده‌ترین جنگجویان ارتش اشغالگر اسرائیل است که رژیم صهیونیستی که تبلیغ بسیاری روی آن انجام می‌دهد و به ادعای مقامات اسرائیلی، هر نظامی عضو این تیپ برابر با ۱۳ نظامی معمولی توان دارد.

نام این تیپ از بلندی‌های جولان گرفته شده است، چرا که مهم‌ترین مأموریتی که از همان ابتدا بر دوش این تیپ قرار داده شده بود، متمرکز بر مرز‌های سوریه با فلسطین اشغالی بود و یکی از اولین تیپ‌هایی است که به ارتش رژیم صهیوینستی پیوسته‌است به همین خاطر به آن «تیپ ۱» هم می‌گویند.

شام آخر تروریست‌های تیپ گولانی

تیپ گولانی تیپ پیاده‌نظام نیروی زمینی رژیم صهیونیستی است، که زیرمجموعه لشکر ۳۶ زرهی گاش می‌باشد و تحت امر فرماندهی شمالی اسرائیل فعالیت می‌کند. گولانی یکی از ۵ تیپ پیاده‌نظام نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF) و یکی از پیراسته‌ترین واحد‌های پیاده‌نظام در ارتش اسرائیل است که از چهار گردان تشکیل شده است.

در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی معروف است که این تیپ با مشکلاتی همچون بی ‌انضباطی و توبیخ افراد خود مواجه نیست. کسانی‌ که به این تیپ ملحق می ‌شوند، آموزش‌‌های خود را با تیراندازی و هدف‌گیری دقیق آغاز می‌‌کنند و کار خود را با آموزش انواع شکنجه‌‌ها و آزار و خشونت‌‌ها علیه فلسطینیان به پایان می‌رسانند.

گریه تیپ گولانی در جنگ ۳۳ روزه

هنگامی که در جریان جنگ ۳۳ روزه ارتش اسرائیل با بن بست نفوذ به داخل لبنان مواجه شد، از این تیپ کمک گرفت و چند گردان آن راهی مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی شدند. نظامیان متکبر این تیپ هنگامی که به سمت خاک لبنان حرکت می‌کردند در برابر دوربین‌های تلویزیونی به گونه‌ای حرکت می‌کردند که گویی تا ساعتی دیگر سرنوشت جنگ رقم خواهد خورد.

اما تنها باید ساعتی صبر می‌کردی تا صدای گریه این نخبه‌های نظامی را می‌شنیدی و نحوه بازگشت آنها را از منطقه جنگی مشاهد می‌کردی. آنچه دوربین‌های تلویزیونی آن روز‌ها نشان دادند از هم پاشیدن سازمان رزم این تیپ کارکشته اسرائیلی در برابر رزمندگان لبنانی بود.

این تیپ در نبرد‌های سنگین با نیرو‌های مقاومت در چند منطقه مرزی از جمله مرکبا، عیتاالشعب، مارون الراس، بنت جبیل و الطیبه جنگید و در تمام این مناطق متحمل شکست شد.

تلفات تیپ گولانی در نبرد غزه

تازه‌ترین حضور نظامی این تیپ در عملیات طوفان‌الاقصی است که رژیم صهیونیستی آن را با عنوان جنگ «شمشیر‌های آهنین» می‌شناسد. در این جنگ، اما تیپ گولانی بعد از ۶۰ روز جنگ در نوار غزه و در حالی که تلفات بسیار سنگینی متحمل شده بود، مجبور به عقب‌نشینی از غزه شد.

یکشنبه سیاه تیپ گولانی

در تازه‌ترین حملات حزب الله، در یکشنبه شب، پایگاه تیپ گولانی و مقر یگان ایگوز ۶۲۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان شراگا در شمال عکا در فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی رزمندگان حزب الله قرار گرفت و ضربات سخت و مهلکی بر پیکره این تیپ و ارتش رژیم صهیونیستی وارد آورد.

شام آخر تروریست‌های تیپ گولانی

براساس گزارش منتشر شده توسط کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، در جریان این حمله شمار زیادی از صهیونیست توسط مجاهدان حزب الله کشته یا زخمی شدند که ثبت چنین رقمی سبب شده تا برخی کارشناسان عبری از واژه «یکشنبه سیاه» برای توصیف این حمله استفاده کنند.  

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار