فراخوان پنجمین دوسالانه ملی عکس «اشراق» منتشر شد

فراخوان پنجمین دوسالانـه ملی عکس «اشراق» که نخستین رویداد ملی در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی است، از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ - 15October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، فراخوان پنجمین دوسالانه ملی عکس «اشراق» در مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان حوزوی و هنری از جمله مسعود معینی‌پور معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اعلام و از پوستر این دوسالانه رونمایی شد.

فراخوان پنجمین دوسالانه ملی عکس «اشراق» منتشر شد

ابراهیم سلیمانی دبیر پنجمین دوسالانه ملی عکس «اشراق» در این مراسم با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۵ چهار دوره از دوسالانه عکس حوزه برگزار شده است، بیان کرد: این دوسالانه عکس نخستین رویداد ملی است که در موضوع روحانیت و حوزه های علوم دینی هر ۲ سال یک بار برگزار می شود و این دوره تحت عنوان «اشراق» خواهد بود. نقش و اهمیت حضور روحانیت اصیل در فراز و نشیب تاریخ، داستانی است پرماجرا که چندان ناگفته نیست اما بازگویی آن با زبان تصویر، حدیثی است تازه و ناب که نیازمند کاوش و تحقیقی پرحوصله و دامنه دار است و این مهم، همراهی و همیاری بسیاری را می طلبد.

دبیر پنجمین دوسالانه ملی عکس اشراق گفت: هنر عکاسی که اینک جایگاه بلند و ویژه ای در جهان ارتباطات و رسانه های فرهنگی و تبلیغی پیدا کرده است، خوشبختانه در ایران نیز با سابقه‌ای دیرین و گسترده، تاریخ گران‌سنگی از لحظه‌های پرشکوه فراهم آورده است و چه بسیار که در عرصه های گوناگون، با زبان چشم نواز خود، ناگفته های نغزی را به دیدگان مشتاق نشانده است.

وی اظهار کرد: معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نظر به رسالت خاص خویش، برای ثبت و ارائه تاریخ مصور روحانیت متعهد، پنجمین دوسالانه «عکس اشراق» را با همت هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می‌کند.

سلیمانی گفت: «روحانیت و حوزه های علمیه؛ هویت طلبگی» (جذب و پذیرش حوزه)، «روحانیت و علم»، روحانیت و تبلیغ» (کنشگری حوزه های علمیه)، «روحانیت و جهاد تبیین»، «روحانیت و گروه های جهادی»، «روحانیت و انقلاب»، «روحانیت و راهبری سیاسی و اجتماعی»، «روحانیت و مقاومت»، «جهاد اسلامی و دفاع مقدس»، «روحانیت و فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی»، «روحانیت، سبک زندگی و خانواده»، «روحانیت و جامعه»، «روحانیت و ارزش های اخلاقی»، «اخلاق اجتماعی؛ مدارس و حوزه های علوم دینی» (محیط و معماری)، «چهره» (پرتره) و … موضوعات این دوسالانه هستند.

دوسالانه ملی عکس «اشراق» در ۲ بخش اصلی شامل تک عکس و مجموعه عکس و همچنین بخش ویژه شامل آثار عکاسان روحانی و بخش جنبی شامل عکاسی موبایلی برگزار خواهد شد.

ثبت نام و دریافت عکس‌ها از اول آبان ماه سال جاری آغاز و آخرین مهلت ثبت نام و دریافت عکس ها ۳۰ آذر است و داوری آثار نیز ۱۵ دی انجام و اعلام پذیرفته شدگان و نامزدهای جشنواره ۲۵ دی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها