«معرفی کتاب»

«نشانی»

کتاب «نشانی» مجموعه داستان‌های اعضای کارگاه‌های ادبی و انجمن نویسندگان نوجوان (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل) که به نویسندگی «سمیه حسین زاده» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۹۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ - 15October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «نشانی» مجموعه داستان‌های اعضای کارگاه‌های ادبی و انجمن نویسندگان نوجوان (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل) که به نویسندگی «سمیه حسین زاده» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

نوشتن برای نواجوان کاری ضروری‌ست. داستان محمل خوبی برای بیان مفاهیم عمیق است. وقتی خود نوجوانان برای همسن و سال‌های خود می‌نویسند عمق تاثیرگذاری محتوای تولید شده چند برابر می‌شود؛ چرا که نوجوانان حرف‌های همدیگر را بهتر درک می‌کنند. سمیه حسین‌زاده به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک کرده تا بتوانند با هنر نوشتن دیدگاه‌های خود را درباره دفاع مقدس به هم‌سالان‌شان انتقال دهند. نشانی مجموعه داستان‌های نوجوانان برای نوجوانان است.
 
در بخشی از کتاب آمده است:
باد چارقدم را روی هوا بلند می‌کند، ازلب حوض بلند می‌شوم. جارو را کنار می‌گذارم و مو‌های سفیدم را زیر چارقد پنهان می‌کنم. صدای اذان را که می‌شنوم، با آب حوض وضو می‌گیرم. لنگ لنگان، خودم را تا پای سجاده‌ای که توی ایوان پهن است، می‌رسانم. آب صورتم از نوک دماغم روی مهری که مزین به نام امام رضا است، می‌چکد. نامت را تکرار می‌کنم:
- رضا... رضا! 
در شیشه‌ی خالی عطر حرم را باز می‌کنم و به بینی ام نزدیک میکنم. با تمام وجود، هوایش را نفس می‌کشم. دستی شانه ام را تکان می‌دهد. صدای مادر مادر گفتنت در گوشم می‌پیچد؛ می‌گویی:
- مادر...! نمازت، نمازت قضا نشود؟
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار