وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، قوه عاقله وزارت فرهنگ است

صالحی، با تاکید براینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقش مرجعیت اصلی رصد و سیاست‌گذاری فرهنگ کشور را عهده‌دار است، گفت: از نظر ما پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، قوه عاقله وزارت فرهنگ است.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 15October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آیین تکریم و معارفه رؤسای جدید و پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد. 

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، قوه عاقله وزارت فرهنگ است

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از زائری رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گفت: علاوه بر اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قوه عاقله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرجعیت اصلی رصد و سیاست پژوهی فرهنگی کشور را نیز باید عهده‌دار باشد و چشم‌اندازش در این بستر تعریف شود زیرا تحقق این گذاره‌ها اقتضائات خاص خود را دارد.

صالحی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این دو هدف محقق شود، البته ظرفیت‌های مرجعیت رصد و سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در این سازمان وجود دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به کمیته رصد فرهنگی، گفت: اتفاقات خوبی در دوره های گذشته رخ داده است؛ خوشبختانه مقدماتی برای تحقق این چشم‌انداز فراهم شده و از زحماتی که همکاران در گذشته متحمل شده‌اند تشکر می‌کنم اما قدم‌های جدی دیگری باید برداشته شود.

در این آیین از خدمات قاسم زائری تقدیر و محسن جوادی به عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات معرفی شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به منظور رفع نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ و با سرلوحه قرار دادن رویکرد «مسأله محوری» آغاز کرده است.

مهم‌ترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در چارچوب وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شناخت تنگناها و مشکلات این حوزه وسیع، شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و ارائه راهبردها و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و رشد و توسعه قابلیت‌ها در مسیر تعالی فرهنگی کشور است که در سند چشم‌انداز منعکس شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار