نمایشگاه خوشنویسی «قلمرو مشق» در شهرکرد گشایش یافت

به مناسبت هفته خوشنویسی، نمایشگاه خوشنویسی «قلمرو مشق» با نمایش آثاری از «علیرضا بسیج» و «سیدمحمود فاطمی» در شهرکرد گشایش یافت و به مدت یک هفته برپاست.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰ - 15October 2024

نمایشگاه خوشنویسی «قلمرو مشق» در شهرکرد گشایش یافتبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، به مناسبت هفته خوشنویسی، نمایشگاه خوشنویسی «قلمرو مشق» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و انجمن خوشنویسان شهرکرد با نمایش آثاری از «علیرضا بسیج» و «سیدمحمود فاطمی» امروز، ۲۴ مهرماه در شهرکرد گشایش یافت و به مدت یک هفته برپاست.

سیدمحمود فاطمی، استاد خوشنویسی چهارمحال و بختیاری در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن مطلبی زیبا با قلم خوشنویسی توفیق بزرگی است و لذت مضاعف دارد، اظهار کرد: خاصه اگر این مطلب، آیات نورانی کلام وحی و کتابت قرآن کریم باشد و کاتب با اخلاص و طهارت بنویسد، قلم کاتب صاحب شأن بوده و از لذت عالم مستغنی خواهد شد. 

وی ادامه داد: بزرگان خط و علمای خوشنویس اهل سلوک این طریق را طی کردند و از این حظ معنوی بهره‌مند شدند. 

فاطمی با اشاره به آثارش در زمینه کتابت قرآن کریم به خط نسخ، بیان کرد: چند برگی از این آثار را به همراه تعدادی خطوط نستعلیق به این نمایشگاه آورده‌ام که به همراه آثاری از استاد بسیج تقدیم نگاه بازدیدکنندگان خواهد شد.

همچنین، محمد ابراهیمیان، رئیس انجمن خوشنویسان استان در این آیین با گرامیداشت هفته خوشنویسی و با اشاره به اینکه به همین مناسبت آثاری از ۲ استاد تراز اول خوشنویسی استان و کشور از امروز در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است، اظهار کرد: این آثار در قالب خطوط نستعلیق و نسخ به نمایش در آمده‌اند.

وی ادامه داد: نخستین کتابت قرآن به خط نسخ ایرانی اثر استاد فاطمی به پایان رسیده و یکی از افتخارات جامعه خوشنویسی استان است که به زودی به چاپ خواهد رسید.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ تابلو در قالب نسخ و نستعلیق در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، افزود: این آثار با قلم کتیبه، کتابت و در فرم‌های چلیپا، سیاه مشق و سطر نوشته شده‌اند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه خوشنویسی قلمرو مشق از امروز ۲۴ مهرماه به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار