ماجرای شهادت بانوی گیلانی توسط دژخیمان پهلوی

شهیده «فرحناز معصومی منجیلی»، ۷ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ که در تظاهرات خیابان «لاکانی» رشت شرکت کرده بود، مورد هجوم مأموران رژیم قرار گرفت و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۹۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ - 15October 2024

ماجرای شهادت بانوی گیلانی توسط دژخیمان پهلویبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۱ در شهرستان منجیل و در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود؛ وی در آغوش پرمهر مادر و پدر دوران خردسالی را سپری کرد، اما هنوز بیش از پنج سال نداشت که مادرش دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

وی ادامه زندگی را در کنار پدر سپری و چند ماه پس از ضایعه فوت مادر به اتفاق پدر و برادرش از منجیل به رشت آمدند؛ او در حالی که ۱۵ سال داشت برای به تحقق پیوستن اهداف مقدس حضرت امام خمینی (ره) و سرنگونی حکومت شاهنشاهی از هیچ تلاشی برای رسوایی و نابودی این حکومت ظالم دریغ نکرد.

وی با توزیع پوستر‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌عنوان یک دختر مؤمنه، مسلمان و انقلابی فعالیت می‌کرد.

شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۷ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در حالی‌که به همراه جمعیت مسلمان رشت از جمله بازاریان، روحانیون، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه در تظاهرات گسترده خیابان «لاکانی» رشت شرکت کرده بود و با شعار‌های کوبنده خواستار سرنگونی حکومت پهلوی و ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن بود مورد هجوم مأموران رژیم قرارگرفته و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح و توسط مردم به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت، اما براثر جراحات وارده در همان روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار