هویت شهید جاویدالاثر آبیکی پس از ۴۰ سال شناسایی شد

هویت شهید گمنام اکبر صفی‌صمغ‌آبادی از شهدای شهرستان آبیک پس از ۴۰ سال دوری و انتظار خانواده وی از طریق آزمایش DNA در گلزار شهدای تبریز شناسایی شد.
کد خبر: ۶۹۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ - 15October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اعلام شناسایی هویت پیکر شهید اکبر صفی‌صمغ‌آبادی از شهدای شهرستان آبیک به خانواده ایشان توسط رئیس سازمان ایثارگران نزاجا و فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک، فراقی ۴۰ ساله به پایان رسید.

هویت شهید جاویدالاثر آبیکی پس از ۴۰ سال شناسایی شد

شهید اکبر صفی صمغ‌آبادی سوم آبان ۱۳۴۱ به دنیا آمد. پدرش محمدزمان، فروشنده بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته علوم‌وفنون نظامی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان ستوان دوم ارتش در جبهه حضور یافت و در بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، در بمباران هوایی جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. اثری از پیکر این شهید والامقام به دست نیامد تا اینکه امروز مشخص شد به عنوان شهید گمنام در شهر تبریز مدفون است.

آزمایش DNA از دختر، پدر را شناسایی کرد

سرهنگ ستاد خلبان «اسحاق بلا» فرمانده پایگاه هفتم هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک گفت: شهید صمغ‌آبادی در سال ۵۹ به استخدام دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش «امام علی علیه‌السلام» درمی‌آید و در سال ۶۲ با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد.

 وی با بیان اینکه این شهید برای طی دوره مقدماتی به مرکز آموزش پیاده شیراز اعزام می‌شود و بعد از اتمام دوره به لشکر ۲۸ سنندج منتقل و پس از اتمام دوره آموزشی در همین لشکر، فرماندهی گروهان را بر عهده می‌گیرد، بیان کرد: در اسفندماه سال ۶۳ در منطقه جزیره مجنون و عملیات بدر بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی، شهید به درجه شهادت نائل آمده و جاویدالاثر می‌شود.

 طبق اذعان این مسوول نظامی، شهید دارای یک فرزند دختر است که از وی آزمایش DNA گرفته شد و مشخص می‌شود شهید گمنام مدفون در گلزار شهدای تبریز پدرش است.

فرمانده پایگاه هفتم هوانیروز شهرستان آبیک با اشاره به حضور سرهنگ یعقوبی رئیس سازمان ایثارگران کل نیرو‌های زمینی ارتش در این شهرستان و دیدار با پدر شهید صمغ‌آبادی گفت: در این دیدار سرهنگ یعقوبی، خبر شناسایی پیکر شهید صمغ‌آبادی را به پدرش داد.

 به گفته سرهنگ یلا، پدر شهید صمغ‌آبادی با توجه به اینکه از چشم انتظاری درآمده و یادمانی هم از فرزند شهیدش در روستای صمغ‌آباد شهرستان آبیک وجود دارد، بر ماندن پیکر مطهر فرزند شهیدش در همان گلزار شهدای تبریز است، اما مقرر شده با پنج فرزند دیگرش که همه پسر هستند، مشورت و گفتگو صورت گیرد تا در صورت تمایل برای بازگشت پیکر شهید به شهرستان آبیک اقدام لازم صورت گیرد، در غیر این صورت، پیکر پاک شهید در همان گلزار شهدای تبریز با تعویض سنگ قبر ایشان و درج نام بلندشان برای ابد باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر می‌باشد چند سال پیش مادر شهید به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار