نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی برگزار شد

در نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی، نقاط ضعف و قوت دوره‌های پیشین و قابلیت‌ها و توانمندی تئاتر هرمزگان برای برگزاری این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و بر افزایش کیفیت و تاثیرگذاری این جشنواره تاکید شد.
کد خبر: ۶۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ - 09February 2016

نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با  حضور جواد جعفری مدیر عامل بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا (ع)، علیرضا درویشنژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، خانمها سروآزاد و اسدالهی مدیران دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) در تهران و خراسان رضوی، مجید سرئی زاده پژوهشگر و مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مهرجردی مشاور معاون هنری وزیر و دبیر کارگروه هنری جشنواره امام رضا(ع)، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره های تئاتر برگزار شد.

در این نشست، نقاط ضعف و قوت دورههای پیشین و قابلیتها و توانمندی تئاتر هرمزگان برای برگزاری این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و بر افزایش کیفیت و تاثیرگذاری این جشنواره تاکید شد.

جواد جعفری مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در آغاز این جلسه با قدردانی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و همراهی مردم این استان با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی گفت: با توجه به علاقه مندی مردم هرمزگان به تئاتر کودک و نوجوان، در کارگروه منطقه ای تصویب شد که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی (ضامن آهو) قطعا در استان هرمزگان باقی بماند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این جشنواره ملی بشود، می بایست مرکز هنرهای نمایشی به صورت ملموس نقش خود را در این جشنواره ایفا کند. مثلث سه وجهی مرکز ، هرمزگان و بنیاد امام رضا (ع) میبایست نهایت سعی خود را در جهت ارتقا سطح کیفی این جشنواره به کار ببندند.

درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و راشاد اسلامی هرمزگان نیز جشنواره را مطالبه مردم استان دانسته و پیشنهاد داد  که این جشنواره از قالب رقابت فشرده در مدت زمان محدود خارج و در قالب اجراهای عمومی، طی یک ماه برنامه ریزی شود.

وی با ذکر این نکته که استان، برنامه های خود برای تبدیل شدن این جشنواره به یک رویداد ملی را به زودی ارائه خواهد داد گفت: برنامه ریزی هایی برای پررنگ کردن حضور مردم در برگزاری این رویداد داریم، امکان مشارکت نهادها و سازمان ها را نیز در استان بررسی کرده ایم اما بحث اعتبار جشنواره و زمان برگزاری که در فصل تابستان و گرمای شدید استان است باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

در نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی (ضامن آهو) مسائل مختلفی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، چاپ نمایشنامههای برگزیده، برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر، انتخاب دبیر تخصصی، توجه به تئاتر محیطی و خیابانی، فراهم کردن زیرساختهای لازم برای افزایش و تجهیز یک سالن و تغییر در زمان برگزاری جشنواره مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

جشنوارههای تئاتر رضوی در سه حوزه آیینهای نمایشی و پردهخوانی رضوی (کهگیلویه و بویراحمد)، تئاتر رضوی (خراسان شمالی) تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی (ضامن آهو) در استان هرمزگان، همزمان با دهه کرامت در قالب جشنواره بزرگ فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار