«معرفی کتاب»

«سرگذشت اسیر جوان»

کتاب «سرگذشت اسیر جوان» خاطرات آزاده دفاع مقدس «محمدتقی باقری» که به نویسندگی «سید صغری جوادی قوزلو» در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۹۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 16October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «سرگذشت اسیر جوان» خاطرات آزاده دفاع مقدس «محمدتقی باقری» که به نویسندگی «سید صغری جوادی قوزلو» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

راوی مرداد ماه ۱۳۴۴ در اردبیل به دنیا آمد. در کودکی پدرش را از دست داد. در سال ۱۳۵۸ عضو بسیج شد و از مرداد ماه ۱۳۶۱ تا اسفند ماه ۱۳۶۲ چهار مرحله به جبهه‌های جنگ اعزام شد. در آخرین اعزامش توسط نیرو‌های عراقی اسیر شد و به دلیل شدت جراحات ۲ سال بعد به میهن اسلامی بازگشت. کتاب حاضر توسط راوی به نگارش درآمده و نویسنده آن را مجددا بازنویسی نموده است.
 
در بخشی از کتاب آمده است:
هر روز برای آموزش به بیرون شهر می‌رفتیم و راه‌های ورودی و خروجی و کانال‌های حفر شده را کنترل می‌کردیم و گهگاهی با جسد نیرو‌های عراقی و یا تانک‌های سوخته و یا سایر ادوات جنگی تخریب شده مواجه می‌شدیم. هدف از این آموزش ها، فراگیری یافتن راه در شب با قطب نما، دوربین‌های مادون قرمز و سبز، شیار درختان، لانه مورچه گان و ستاره‌ها بود. بیشتر وقت‌ها با قطب نما کار می‌کردیم و ابزار اصلی ما قطب نما و تمرین کار گروهی بود. با قطب نما، میدان‌های مین را پیدا می‌کردیم و نحوه خنثی سازی آن را یاد می‌گرفتیم. مربیان برای آن که بفهمند ما گفته هایشان را درست فهمیده ایم یا نه، مواد غذایی، چون کمپوت و یا وسایال نظامی کوچک را در منطقه معینی می‌گذاشتند تا با گره‌های اعلام شده از طرف مربی با قطب نما آنها را پیدا کنیم. ساعت‌ها این چنین تمرین می‌کردیم و روز به روز بر مهارت ما افزئده می‌شد.
با این که آموزش سختی‌های زیادی داشت و بعضی مواقع با طولانی شدنش کمتر از ۶ ساعت می‌خوابیدیم. اما به خاطر حضور موثر در جبهه، همه آن را تحمل و مشتاقانه در آموزش‌ها شرکت می‌کردیم. دوره را با موفقیت تمام کردیم.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار