کرم‌اللهی: میزبانی استان قزوین در جشنواره «هنر‌های تجسمی ایثار» است

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قزوین میزبان ۱۱ استان در برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» است.
کد خبر: ۶۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 16October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمد کرم‌اللهی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری فراخوان سومین نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای «هنر‌های تجسمی ایثار» خبری اظهار داشت: شهدا حقیقت حقیقی حیات انسان را با خون‌شان امضا کردند، آنها سر دادند، جان دادند تا حقیقت فطرت پاک انسان آشکار باشد. امروز اهل رسانه با قلم خود می‌توانند از این حقیقت حمایت و پشتیبانی کنند تا زیست واقعی انسان در دنیا شکل بگیرد و گسترش یابد. بنیاد یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است لذا از همه امکانات و ابزار‌ها استفاده می‌کند تا بتواند این فرهنگ را در جامعه اشاعه دهد.

کرم‌اللهی: میزبانی استان قزوین در جشنواره «هنر‌های تجسمی ایثار» است

وی افزود: هنر یکی از بهترین ابزارهاست که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان انتقال دهد، جشنواره یاد شده در همین راستا برگزار شده است. در این جشنواره آثار هنری توسط هنرمندان خلق می‌شود که می‌تواند هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را گسترش دهد. آثار ارزشمندی که در این جشنواره تولید می‌شود اثرگذاری مطلوبی در نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت بین مردم دارد، لذا باید در کیفی برگزار شدن سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» تلاش کرد.

کرم اللهی با بیان اینکه از خرداد سال ۱۳۴۲ تا به امروز، هنر‌های تجسمی جلودار، نویدبخش و پیام‌آور بوده است، گفت: هنرمندان فخیم ایران با داشتن همین هنر با طاغوت مبارزه کردند و توانستند پیروز میدان باشند.   اگر تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنید، نقش هنر‌های تجسمی را در دوام و بقای انقلاب اسلامی خواهید دید که چقدر این هنر جلودار بوده است. هنر تجسمی همیشه در کنار ارزش‌ها و مبانی ارزش‌های اسلامی بوده و در هدایت، تقویت و روشنگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، قزوین در سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار»، میزبان ۱۱ استان است تا با برگزاری آن، زمینه تولید آثار هنری فاخر به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود. نقطه به نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است، رشته‌های مختلف هنری در این شهر رو به رشد و رو به جلو بوده است. قزوین پایتخت خوشنویسی است،   در این شهر تعزیه، نگارگری و هنر‌های تجسمی جایگاه ارزنده‌ای دارد که نگاه به هر کدام از آنها انسان را متحیر می‌کند.

کرم‌اللهی گفت: فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار»، در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگسال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا می‌شود. هنرمندان آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های جدی برداشته شود.

سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست  مطالبی پیرامون اهمیت برگزاری فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» بیان کرد. همچنین  مسئولان از پوستر سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنر‌های تجسمی ایثار رونمایی و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از هنرمند شاهد و ایثارگر، «فرشید جهانفر» تجلیل کردند.

جشنواره «هنر‌های تجسمی ایثار» به میزبانی استان قزوین با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز و اردبیل برگزار می‌شود. علاقه‌مندان میتوانند آثار خود را تا ۱۵ آبان  ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی استان قزوین به آدرس ایمیل tajasomiisaar۲@gmail.com ارسال کنند. اعلام نتایج نهایی این فراخوان پایان آبان‌ماه و زمان برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای آذر و دی ماه سال جاری است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار