کاظمی قمی: جان‌باختن اتباع افغان در مرز صحت ندارد

سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان در پی انتشار گزارشی مبنی بر جان‌باختن ده‌ها نفر از اتباع افغان در مرز ایران، صحت این موضوع را رد کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶ - 16October 2024

‏به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

کاظمی قمی: جان‌باختن اتباع افغان در مرز صحت ندارد

وی افزود: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

سفیر ایران در کابل گفت: مدیریت آمدوشد‌های مرزی یک مسئولیت متقابل است و کشور‌های همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و تردد‌های غیرمجاز اتباع خود ممانعت بعمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشند.

کاظمی قمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آنها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

این مقام ایرانی تاکید کرد: در هیاهوی رسانه‌های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

برخی رسانه‌های افغانستان گزارش داده بودند که در پی تیراندازی نیرو‌های مرزبانی ایران، چندین مهاجر که به دنبال ورود به ایران بودند کشته شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار