استاندار سمنان:

فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه ظلم ستیزی است

«هاشمی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت روحیه ظلم ستیزی است، محور مقاومت در غزه و لبنان در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کردند که این امر برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۶۹۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴ - 17October 2024

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان شاهرود که در محل مصلی پیامبر اعظم(ص) ‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت بهترین اقدام در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدا به معنای واقعی نمونه‌ای از مردمی سازی امور فرهنگی است، ابراز کرد: این رویداد مهم، زمینه عزت، هویت، سربلندی و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را فراهم کرده است.

استاندار سمنان ادامه داد: شهدا بهترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب کردند و در راستای دفاع از کیان جمهوری اسلامی گام برداشتند و عامل همبستگی اجتماعی، ایجاد هویت و عزت شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت روحیه ظلم ستیزی است، اظهار کرد: محور مقاومت در غزه و لبنان در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کردند که این امر برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جا کار به مجموعه جوانان متدین بسیج سپرده شد با اتکاء بر فرهنگ ایثار و شهادت موفق بودند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم سخت نظامی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم و امروز با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، افزود: در تهاجم نظامی هدف اشغال خاک و سرزمین بود اما در تهاجم فرهنگی تفکر و اندیشه هدف دشمنان است.

استاندار سمنان ادامه داد: در تهاجم نظامی مدت کوتاه و محدود اما تهاجم فرهنگی نامحدود، زمانبر و تدریجی است که باید همگان برای مقابله با آن احساس وظیفه کنیم.

تهاجم فرهنگی فریبنده و جذاب است

هاشمی با بیان اینکه تهاجم نظامی با سر و صدا و درگیری انجام می‌شود، ادامه داد: دشمنان در تهاجم فرهنگی از مسیر فریبنده و جذاب وارد می‌شوند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی از پدران و مادران خواست که مراقب فرزندان باشند تا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار نگیرندt تهاجم نظامی تلفات انسانی دارد اما تهاجم فرهنگی فساد اخلاقی، مواد مخدر، افسردگی و فرار از خانواده را به دنبال دارد.

هاشمی تاکید کرد: امروزه راه موفقیت و کلید بازگشایی مشکلات در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار